BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 10, 2010

::BUAT SEORANG TEMAN::

Bingkisan buatmu teman…

Teman…

Akhir-akhir ini hatiku sering bertanya

TIDAK SETANDINGKAH AKU DENGAN ‘DIA’

Istimewa sangatkah ‘dia’ dimatamu

Adakah lebih istimewa dariku

Entah kenapa hatiku begitu ingin tahu


Teman…

Maafkan aku,

Pernah aku terfikir tanpa ‘dia’ tidak bisakah kita bercerita

Tanpa dia tak bolehkah kita berkongsi rahsia

Seperti dulu

Tiada istilah tidak penting untuk kau dan aku berkongsi segala benda

Tapi kini ada ‘dia’ antara kita…

‘dia’ ‘dia’ ‘dia’

entah kenapa ‘dia’ ini benar-benar merunsingkan fikiranku

mengundang satu persoalan di benakku

TIDAK SETANDINGKAH AKU DIBANDINGKAN DENGAN ‘DIA’

Kerana sekarang tanpa ‘dia’ seolah tiada cerita untuk kau bercerita

Begitu bermaknakah ‘dia’ buatmu

Hingga…entahlah…

‘dia’ itu…’dia’ ini…

‘dia’ dan ‘dia’ lagi…


Teman…

Pernahkah kau biar sedetik memikirkan tentangku pula

Betapa diri ini terasa kerdil dibandingkan dengan ‘dia’

Terasa betapa tak pentingnya diri ini buatmu

Tidak seperti dia…

Teman…

Mungkin kau sudah bosan melayan perangaiku yang buruk ini

Kerana kini kau sudah ada ‘dia’

Yang mungkin jauh lebih baik jika dibandingkan denganku…


Teman…

Dari hatiku seikhlasnya…

Aku tak cemburukan dirimu…

Jauh sekali iri

Tapi aku cemburukan ‘dia’

Kerana ‘dia’ dibibirmu kini sentiasa disebut


Teman….

Tak setandingkah aku dengan ‘dia’

‘dia’…’dia’…’dia’….

Aku benci ‘dia’

Kerana dia aku hilang tempat bercerita

Kerana dia aku hilang tempat berkongsi rahsia

Dan kerana dia aku begitu mudah terluka

Kenapa???

Kerana setiap detik yang berlalu

Kau semakin jauh dari aku….

Mungkinkah kau akan pergi selamanya

Hanya kerana ‘dia’


Teman…

Maafkan aku andai semua ini tidak benar

Tapi benar ini adalah apa yang aku rasa…

Maafkan aku teman kerana AKU TIDAK SETANDING ‘DIA’…

Maafkan aku...



...pelik dengan perasaan ini...

0 comments: