BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 31, 2010

~HAPPY NEW YEAR~

Assalamualaikum...



Lagi 2 jam nak new year..so, aku nak wish happy new year buat semua...


selamat tinggal 2010 yang penuh dgn kejutan..kegembiraan..kebahagiaan..penuh dgn kenangan yang akan di bawa ke depan..


bersempena taun baru ni jgk..jomla kita sama2 buka buku baru..buku lama kita tinggalkan..tp jgn buang tau..mana tau ada isi2 kat lam tu yg kita nak guna semula..sbg rujukan ke..[cam nak exam lak]..nge~~


mcm biasa..azam aku nak jadi insan yg lebih baik..buat semua insan2 yang ada kat sekeliling aku..yg terlibat dalam hidup aku secara lansung ataupun tak..pendek kata buat semua la..


klu ikutkan rasa rajin, rasa cam nak buat kronologi hikayat hidup aku sepanjang taun ni..tapi sekarang ni rasa cam nak ikut rasa malas lak..camno..tak dapat eden nak nolong..he..[dah mls ckp je la kan]..tp tak perlu kot..yg ptg semua tu sentiasa ada kat lam hati..nge~~..


rasanya cukup setakat ni utk taun ni..he..see you next year..


akhir kata..


buat mak, abah, abang, yue, ah dan adik..terima kasih sbb selalu ada untuk tie..pengorbanan kalian tie takkan lupa sampai bila2..semoga taun depan akan membawa lebih kebahagiaan buat kita sekeluarga..tie sayang semua..


buat awak..terima kasih for everything..taun ni taun paling bermakna dalam hidup sy sbb ada awak..terima kasih..semoga taun depan akan menjadi taun yg lebih bermakna buat kita..saya sayang awak..


buat sahabat2,kawan2,kenalan,rakan dan taulan..semoga taun depan lebih baik dari taun ini buat kita semua..


SELAMAT TAHUN BARU BUAT SEMUA...


anneyong..


wassalam...


Tuesday, December 28, 2010

...

Assalamualaikum...



Lama tak update...macam biasa blog ni tempat yg paling baik untuk aku bila aku rasa taktau nak ckp kat sapa apa yg aku rasa...[thanks to you]...


Mungkin btol kata org...tapi aku btol2 harap apa yg orang cakap tu tak btol...sbb aku bukan camtu...tapi aku takleh la hrp org lain sama ngan aku kan...semua org kat dunia ni tak sama...dan aku pun tak mungkin boleh penuhi apa yg semua yg org nak...cuma satu ja yg aku tau...aku takmau jadi mcm yg org ckp dan aku takkan jadi camtu...


...hati aku cuma satu...




Monday, December 20, 2010

i'm yours~~


Assalamualaikum....


Selamat hari isnin...selamat bermonday blues utk semua...[terutamanya utk diri sendiri]..-_-"


Tak tau nak buat pe..so dgr lagu je...i'm yours...^_^


I'M YOURS


Well you done done me and you bet I felt it

I tried to be chill but you’re so hot that I melted
I fell right through the cracks, now I’m trying to get back

Before the cool done run out I’ll be giving it my bestest
And nothing’s going to stop me but divine intervention
I reckon it’s again my turn to win some or learn some

But I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait, I’m yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and then you’re free
Look into your heart and you’ll find love love love love

Listen to the music of the moment people, dance and sing
We’re just one big family
And it’s our God-forsaken right to be loved loved loved loved loved

So I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait, I’m sure
There’s no need to complicate, our time is short
This is our fate, I’m yours

D-d-do do you, but do you, d-d-do
But do you want to come on
Scooch on over closer dear
And I will nibble your ear

I’ve been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed

I guess what I be saying is there ain’t no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons
It’s what we aim to do, our name is our virtue

But I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait, I’m yours

(I won’t hesitate)
Open up your mind and see like me
(No more, no more)
Open up your plans and man you’re free
Look into your heart and you’ll find that the sky is yours
(It cannot wait, I’m sure)

So please don’t, please don’t, please don’t
(There’s no need to complicate)
There’s no need to complicate
(Our time is short)
‘Cause our time is short
(This is our fate)
This is, this is, this is our fate
I’m yours


...i'm yours=ku milikmu...

Friday, December 17, 2010

^_^

Assalamualaikum....



Selamat pagi cinta...^_^...


Permulaan hari yg indah...^_^...



...p/s buat diri sendiri - pls yantie dont spoil it k...huhuhu...



::MAAF::


Assalamualaikum...


Tak ada pe nak ckp...cuma...MAAF...


MAAF

Bila aku salah tolong maafkanlah
ku tak ingin membuat kau menangis
aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah

* aku ingin selalu bersamamu
walau senang, walau kita susah


reff:
mungkin aku salah di matamu
mungkin aku lemah di matamu
tapi tak pernah terpikir
kau pergi tinggalkan aku

bila aku salah di matamu
bila aku lemah di matamu
ku hanya bisa memohon
maaf atas salahku


aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah

* aku ingin selalu bersamamu
walau senang, walau kita susah

repeat reff

* aku ingin selalu bersamamu
walau senang, walau kita susah

repeat reff [2x]


tak janji utk tak buat slh lagi...jd...harap awak terus bersabar...


...klu buat slh kena la mtk maaf kan...

Wednesday, December 15, 2010

...ku ada kamu...

Assalamualaikum...



Anneyonghaseyo...^_^...


rasa cam nak menulis tp xtau nak menulis pe...so last2 teringat lak lagu ni...dah lama cari tajuk dia...rupa2nya...aku ada kamu...[lagu aku rindu kamu xde ke]...huhuhu...sekali dgr cam best...2 kali dgr pun cam best...nge~~...mungkin sbb lirik dia kot...ada makna tersirat di sebalik lirik2 dia...[dah jadi penganalisa lirik plak dah]...he...apepun aku suka lagu ni...:D...



Di kala ku kehilangan di dalam kegelapan,
Kau suluhkan sinar petunjuk,
Di kala ku kesedihan,
kau ukirkan senyuman,
Dengan penuh sabar memujuk,

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh.

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.

Di kala aku tak pasti,
Kau tampil dengan berani,
Membimbing agar lebih yakin,
Dan bila hidup penuh soalan,
Kau berikan jawapan,
Melengkap semua kekurangan...

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh,

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.

Tidak mungkin diri ini mampu,
Hidup tanpa doronganmu,

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.


...selagi ku ada kamu...

-TEST-

Assalamualaikum....



[ini adalah entry sesaje]



Yantie...let see whether u can do it or not...just for today...



...cannot wait to see the result...


...


Assalamualaikum...


Rasa cam nak mkn tomyam pedas giler tahap gaban skrg...huhuhu...


sekian, terima kasih...


...what a habit...

Tuesday, December 14, 2010

...UTUSAN SI BIRTHDAY GIRL...^_^

Assalamualaikum...



its my birthday...^_^...yg ke 17...eh 27...nge~~...


dan sempena hari lahir aku yg ke 27 tahun ni moleklah kiranya dapat aku menyampaikan sepatah dua kata di blog ni...lebih kurang mcm perutusan perdana menteri sempena sambutan merdeka camtu...he...


firstly...syukur Alhamdulillah sbb aku masih diberi peluang untuk menghirup udara di bumi Allah yg indah ini...masih berpeluang untuk merasai nikmat2 yg dikurniakanNya...masih berpeluang memandang wajah2 insan yg aku sayang...masih berpeluang untuk mengejar impian...Alhamdulillah...syukur...


secondly...nak ckp thanks to all yg wish selamat kepada saya sempena besday saya ni...selamat kembali buat semua...buat mak, abang, yue,ah and adik...terima kasih atas ingatan kalian...saya sayang kalian ...buat En Faiz...terima kasih sgt utk wish awak...it was the most precious birthday greeting i ever had in my life...thank you so much...saya sayang awak...^_^...buat izana dan wawa...thanks for a very cute birthday cake and warm celebration...sayang awak2 jgk...he...


cepatnya masa berlalu...tup tup dah 27 taun rupanya aku...bkn remaja lagi dah...kanak2 lagi la bukan...tak sedar bila masa berlalu...aku igt lagi masa aku darjah 4 dr gigi dtg sekolah nak buat pemeriksaan gigi...[kisah ni xde kena mengena dgn besday cuma nak ckp betapa aku tak sedar masa telah lama berlalu]...masa tu gigi aku berlubang...aku takut sgt sbb depa kata klu gigi berlubang nanti masa nak tampal tu dr gigi akan gerudi dulu gigi...huhuhu...lagi 2 3 org nak sampai turn aku, tiba2 aku nmpk abah smpai sbb masa tu loceng time balik dah nak bunyi...terus aku lari pi kat abah sambil menangis2 tak mau tampal gigi...last2 abah teman aku sampai la gigi aku kena tampal semua...


pastu ada lagi kisah...[xde kena mengena gak]...masa tu aku darjah 4 gak...aku ikut abang pi mandi sungai...pastu masa tgh2 mandi tu aku nak ikut abg pi tgh...abg tak bagi ikut tp aku nak jgk2 ikut...last2 abg bwk aku pi tgh skit...abg suruh aku begantung kat akar yg berjuntai kat situ...punyala lama begantung sampai lenguh tgn...aku panggil abg suh abg bwk aku pi tepi tp abg tak dgr...sbb terlalu lenguh aku lepaskan tgn...pastu aku terus lemas sbb tak sampai kaki...nasib baik ada kawan abg nmpk...lepas tu mak terus tak bg aku ikut abg pi main lagi...


lagi satu kisah...[pun xde kena mengena]...masa tu aku darjah 5...abg lak darjah 6...alkisahnya masa sekolah dulu aku selalu kena buli...pendek kata tiap2 hari kena buli ngan budak2 nakal sekolah tu...walaupun abg aku selalu ja warning depa tp depa dok buat tak kisah ja...satu hari tu dek kerana tak tahan tgk aku dok pi menangis mengadu kat dia kena buli, abg bwk 'geng2' dia pi serang budak yg selalu dok buli aku tu...tp 2 3 hari ja depa takut pastu depa buat lagi...last2 abah yg warning depa...aku igt lagi abah kata apa masa tu...'sapa dok kata kat dia lagi pakcik potong telinga sorg2..nak??'...skrg klu aku jmpa depa mesti aku teringat kisah tu...


klu nak kira, byk lagi kisah2 hidup aku sepanjang 27 taun ni...tp klu nak cerita semua baik aku buat buku je...ye tak...nge~~...tp klu buat buku ada ke org nak baca...he...


dan sempena hari lahir yg ke 27 ni...aku nak buka buku baru dan tutup buku lama...semoga buku baru ni penuh dgn kebahagiaan dan kegembiraan...bukan aku sahaja tp utk semua org di sekeliling aku jugak...


sekian dulu buat kali ini...jumpa lagi di lain kesempatan...


...ucapan utk diri sendiri...wish me all the happiness in the world...

Monday, December 13, 2010

i dont know..


what with this feeling~~

Meriahnya ujung taun....


Assalamualaikum....


bleh x nak mulakan hari ni dgn berblog [berblog bersama background blog yg baru]...^_^...sbb rasa bosan xtau nak buat ape...[selain berfb]...huhuhu...


dan bila cerita ttg fb..buka2 je pagi td tgk ada lagi wedding invitation...kenapa org selalu buat kenduri kawin ujung taun ek...bleh kata tiap2 mggu mesti ada kenduri...kadang2 seminggu sampai 2 3 kenduri...perasaan membuak2 nak mkn nasi kenduri sblm ni dah bertukar jadi jemu plk...aku sbnrnya x suka sgt pi kenduri2 ni...tp mak selalu kata..."kena la pi, esok rumah kita kenduri xdak sapa nak mai"...tp aku rasa mcm x ja...aku tgk kalau kenduri ja mesti ramai org...x kira la dia suka bercampur ngan org ke x...huhuhu...mungkin mak nak eratkan lagi silaturrahim kot...tmbh2 kalau rumah kenduri tu rumah adik-beradik...


dan bila cerita ttg adik-beradik lak...aku teringat kisah pi kenduri rumah 2 pupu mak kat baling...sampai2 ja tak sempat mak nak duduk lg dah jenuh kena menjawab soalan...maklumla lama x jmpa padahal satu daerah ja...mcm2 soalan keluar...aku and the gang [yue ngan ah] senyum ja byk...serius tak kenal...nama ja duduk satu daerah...bak kata salah seorang drpd mereka yg menyoal "klu jumpa kat baling selisih bahu pun buat xtau ja ni"...huhuhu...aku sokong dia...ye la x kenal kan...dan baru hari tu aku tau, rupa-rupanya ramai jgk 3 4 pupu yang aku ada...



kesimpulannya kat sini...bagus jgk klu rajin pi kenduri ni...at least boleh jgk kenal sape sedara mara yg selama ni kita x kenal...


sekian...terima kasih...


...mulakan hari ini dgn senyuman...






Wednesday, December 8, 2010

Selamat tinggal...


Assalamualaikum....


Memandangkan mlm ni mlm terakhir aku kat sini...[perak]...aku rasa wajar utk aku mengupdate blog sbg memperingati mlm terakhir aku di sini...[apa berterabur je ayat ni...abaikan boleh]...maklumla tgh sedih nak tinggalkan perak setelah beberapa bulan menjadi negeri aku bermastautin...selamat tinggal perak...aku pasti akan kembali...erk...apo kono eh jang...tetiba rasa semacam je ni...terasa sayang lak nak tggalkan perak ni...byk kenangan sepanjang aku kat sini...pahit manis masam masin kelat tawar...pendek kata semua ada...[kat sini jgkla tempat aku sedar yg aku dah terkena "magik" selama ni]...^_^...sbb tu syg lak nak tggalkan sini...tp xpe...aku pasti akan kembali dalam satu purnama...dah mcm skrip ada apa dengan cinta lak...[sila cubit pipi sendiri kuat2]...huhuhu...tp btol la klu aku nak sedih pun...org2 tua pun kata...tempat jatuh lgikan dikenang...



dan selepas esok...aku akan kembali ke penang...[ayat skema]...he...jumpa balik kawan2 kat sana yg tak berapa nak ramai tu...setiap hari akan pi bs [bilik siswazah]...dok kat meja mengadap laptop sambil menunggu kot2 ada panggilan dari dr column...[gulp..gerun gerun]...rasa x biasa lak...he...tp xpe...aku akan biasakan diri dgn cepat...[ayat pembakar semangat]...



sbnrnya..aku suka sgt bila dpt balik penang...sbb...dkt skit nak balik rumah...tiap2 mggu leh balik...nge~~...lg satu pasni mak dah takyah risau sgt sbb dkt skit...tapi...bila aku kat penang...jarak antara "kami" jadi semakin jauh...[sila jgn gelak bila baca ayat ni]...klu kat perak dkt skit...huhuhu...tp xpe kan...jauh di mata dekat di hati...kan awak kan...^_^...



cukup setakat ni kot...jumpa kat penang lak k....daa....



...di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung...











Monday, December 6, 2010

::SALAM MAALHIJRAH::

Assalamualaikum.....



its been a while...a while ke...huhuhu..tgk last entry 23 bln nov...ni dah semggu masuk bln dis...phew...lama btol x update...xpela skrg dah update kan...^_^...


xde pe nak story pun...just...taun ini akan berakhir dan taun baru akan muncul lagi...macam biasa...bila ckp ttg taun baru...perkara yg paling sinonim mestila azam taun baru kan...sejak dari sekolah lagi mcm tu...time tu byk la azam2 yg kluar...yg paling byk...azam xmau tinggal sembahyang ngan puasa...pastu xmau ponteng...nak jadi rajin...mcm2 lagi la...[aku tak igt apa azam aku sbb byk sgt...setiap taun list azam baru penuh satu muka surat kadang2 tu smbg lg kat blkg]...huhuhu...


apepun...kepada mereka yg berazam tu...semoga berjaya dgn azam masing2...dan berusahalah untuk melaksanakannya...dan kepada mereka yg takde azam...sempat lagi klu nak berazam ni...he...kepada diri sendiri...semoga berusaha bersungguh-sungguh utk mencapai azam taun ni...[azam yg sama setiap taun...berazam nak jadi insan yg lebih baik dari taun lepas dan taun2 sebelumnya...nak jadi anak yg lebih baik kepada mak&abah...adik yg lebih baik kepada abg...kakak yg lebih baik adik2...sahabat yg lebih baik kepada sahabat2...anak murid yg lebih baik kepada guru2...]...tapi taun ni ada penambahan skit...apakah itu...jeng jeng jeng...


akhir kata...selamat tinggal 1431H dan selamat datang 1432H...semoga tahun ini membawa lebih keberkatan, kebahagiaan dan kegembiraan buat semua...amin...



...semoga kebahagiaan itu milik kita semua...



Tuesday, November 23, 2010

tak de keje........



Jom tgk berapa ayat kita leh buat dgn satu ayat....^_^...


kepala saya sgt2 pening...

pening sgt2 kepala saya...

saya pening kepala sgt2...

sgt2 pening kepala saya...

kepala saya pening sgt2...

pening kepala saya sgt2...

saya sgt2 pening kepala..


klaka lak rasa...dah la dok pening kepala...bleh plk dok pk nak wat ayat pe ngan ayat tu...haish...buat tambah pening je...dah mcm takde keje sgt je aku ni...huhuhu...[cubit pipi sendiri kuat2]...


...nak pi cari ubat rajin sat...

..Sekadar coretan...


Masuk hari ni dah 3 hari aku dok sorg2 kat sini...budak2 rumah semua dah start cuti sem...dan selama 3 hari ni jgkla aku dok teringat pesan2 mak kat aku...jgn lupa kunci pintu...jgn lupa kunci kereta...jgn lupa tutup gas klu guna dapur...jgn lupa tutup iron klu iron baju...[mak tau anak dia mmg pelupa]...klu nak kluar jgn kluar mlm2...klu ada apa2 mtk tolong org sebelah...topup jgn bg takdak...huhuhu...kesian mak...risau...


baru2 ni aku blik aku perasan tdo mak aku tak selena mana...sat2 mak tejaga...kadang2 pukul 4pg dah bgn...dan aku tau nape...mak risaukan kami...mak baca yasin tiap2 pagi utk kami...camne aku tau...huhuhu...aku tau sbb balik hr tu aku jadi pungguk...[perumpamaan mak bg sbb aku asyik dok bejaga ja mlm2 mcm pungguk dok tunggu bulan]...he...siap mak buat aku ni cth yg sesuai utk perumpamaan tu...:D...


byk yg aku sembangkan ngan mak balik hr tu...dan most of them ttg masa depan...aku mtk mak doakan aku...doakan kebahagiaan aku...doakan jodoh aku dgn 'dia' kekal sampai ke mati...doakan kejayaan aku...doakan aku jadi anak yg solehah...dan bila aku mintak mak doakan camtu...mak jawab...mak sentiasa doakan anak2 mak...setiap masa mak dok doakan anak2 mak...huhuhu...terima kasih mak atas doa2 mak selama ni...love u mom...luv u so much...


dan bila dok sorang2 ni rasa rindu lak zaman berkonfrens dulu...walaupun masa berkonfrens dulu aku byk dok jadi pemerhati ja tp aku rasa happy ja bila tgk depa...[pasni klu ada konfrens g takmau la jadi pemerhati dah]...huhuhu...rindu sgt kat gadis2 konfrens yg cantik lagi ayu....ijan...skap...pah...fuz...zura [dah jadi isteri org skrg]...dan jejaka2 konfrens yg macho dan bergaya...[macho ke]...he...faiz [ walaupun tiap2 mlm dok berkonfrens rindu gak camne...nge~~]....din...ard...yus...ijam...min...soton...teringat telatah2 jejaka2 yg suka mengusik sampai ada yg merajuk2...he...rindunya...


hmm...seems like everyone busy with their day...tp aku tau masing2 pun mcam aku...rindu masa berkonfrens dulu...tp mungkin masa tidak mengizinkan...masing2 ada komitmen...takpela...walaupun konfrens dah takde mcam dulu...geng2 konfrens ttp ada...aku harap geng2 konfrens ni akan kekal sbg satu geng sampai bila2...mana tau esok tua2 nak wat reunion ke...he...


...berterima kasih atas kurniaanNya yg tak terhingga....

sila cuba lagi~~


CUBA LAGI....

Satu dua tiga dan empat
Cuba berkali masih tak dapat
Lupakan sakit segan dan penat
Nanti di puncak pasti terubat

Empat tiga dua dan satu
Puncaknya betul aku di situ
Ada dah dekat, ramai yang berbatu
Cuba lagi dik ku tunggu

(korus)
Ku cuba berkali-kali
Masih tak menjadi-jadi
Tapi ku tak patah hati
Tiap kali gagal aku cuba lagi
Aku cuba lagi, aku cuba lagi
Hanya yang lemah kan lari
Jadi lelaki dan cuba lagi

Ku cuba, ku cuba, ku cuba
Puas ku cuba

Nah! Bukan senang hendak menang
Apatah lagi jadi juara
Nah! Bukan senang nak jadi bintang
Apatah lagi jadi lagenda
Aku tahu aku fasih
Nombor satu, yup, aku masih
Terima kasih seteru bersekutu
Keranamu aku bertambah mutu
Tetapi, kebelakangan ini aku tepu
Hampir beku, ni, buku lirik kosong nak berdebu
Hilang sengat hilang seri hilang seru hilang merdu
Mata tutup kepala tertelungkup
Pintu dengar ketuk, oh anakku menjenguk
Papa jangan kerut dahi
Tukar niat baca Bismillah mesti jadi

(ulang korus)

Buat lagu hebat radio tak nak main
Apa boleh buat? Buat lagu lain
Aku dengar sedap, dia dengar lain
Mungkin lepas menang AIM dia main
Jangan cari pasal, kaji hujung pangkal
Buat lagi sampai tiada orang boleh sangkal
Sampai orang kampung kata pakai tangkal
Sampai gadis kota tidur tepuk bantal
Sampai orang-orang gaji pun hafal
Tapi selagi tak berlaku, tawakal
Ganda usaha bukan simpati
Percaya besok lusa buat lagi
Mereka tanya sampai mana
Yo nampak langit sampai sana
Tiada makna kalau tiada fakta
Lihat carta situ ku diwarta

(ulang korus)

Ma kata ku pandai Pa kata ku kuat
Jadi kalau cari jalan tak jumpa, ku buat
Ke sini ke sana hanya satu garis lurus
Jangan menoleh mana-mana jalan terus
Ku bukan jenis suka omong kosong
Tolong dengar dik, jangan bodoh sombong
Lima ribu tahun atau lima saat
Kalau kita mahu kita dapat
Banyak laki, berapa jati
Banyak janji, berapa ditepati
Cuma dara sunti minta puji, anak jantan minta uji
Lepas cakap besar tanam pokok
Pasti belum boleh berteduh besok
Dan kalau tak berbuah doa sehari lagi
Tuah akan sampai dengan Taming Sari sekali

Ku cuba lagi...


Cuba teka nape aku post lagu ni...huhuhu...takleh...klu takleh takpe...CUBA LAGI sampai boleh ek...he...jgn putus asa k...tgk mcam aku...kerana tak putus asa untuk menCUBA LAGIlah akhirnya lahir jgk entry ini...peace no war..^_^...

Monday, November 15, 2010

B.E.R.K.O.R.B.A.N

Isnin muncul lg...huhuhu...kan best klu dalam seminggu ada hr sabtu ngan ahad ja...pas sabtu ahad...pas ahad sabtu blik...nge~~...[sila sedarkan diri sendiri dari tidur wahai insan yg bernama yantie]...aku bukan apa...bila mai ja hr isnin mesti rasa malas...nak buat tu malas, nak buat ni malas...tambah2 klu mggu tu blik kg...contohnya macam hari ni...mmg malas sgt sbb mggu ni blik kg...asyik dok teringat bestnya klu bleh dok kat rumah...tp aku sorg ja igt camtu...klu mak aku tau aku igt camtu mesti dah kena tazkirah...antaranya..."takleh la mls2..kena rajin skit klu tidak lmbt lagi la nak hbis master..kata nak keja cpt2"...[teringat lak dok sembang2 ngan mak sambil mkn buah pelam ngan garam belacan...gulp]...



Di tambah plk dgn nak raya lagi 2 hari lagi2 bertambah malas la nak buat kerja...alasan ja tu...tak pasal2 raya jadi mangsa...huhuhu...tp seriusly rasa raya ni tak berapa nak best sbb cuti sat sgt...tp aku dah wat keputusan nak apply cuti khamis ngan jumaat...sbb hari khamis kena bawak adik pi interview...jumaat plk maksu wat qurban...dan aku ditugaskan sbg driver utk bwk tok ngan mak ngan semua ke kenduri tersebut...bukan sng tu...^_^...


dan...sbb sbnr aku menulis hari ni adalah............


jeng jeng jeng...[suspen tak]...he...


takde apa pun actually...just terasa cam ingin menyatakan sesuatu yg tak boleh dinyatakan melalui suara...iaitu ttg hati...walaupun ada yg ckp "speak ur mine even if ur voice shakes"...but its not easy for me...


try to deny but it didn't work...cuba menafikan apa rasa hati tp tak boleh...sbb aku ni manusia biasa kan...walau sejauh manapun aku cuba menafikan sesuatu tp aku still takleh lari...nak tak nak aku kena hadapi jgk...cuma satu yg boleh aku buat...kata kat hati "its ok...xpe la..."and it works...mungkin tak berkesan pada awalnya tp lama2 berkesan...[walaupun bkn hundred percent tp still berkesan]...try urself and u'll know...he...sbb bg aku xpe la klu org yg kita sayang happy...lgpun kan dah byk yg dia buat kita happy...takyah la halang dia buat something yg bleh buatkan dia happy...[tgk dia senyum dah tau dia happy]...btol tak...mungkin setiap org ada pandangan masing2...tp itu aku...klu dia happy aku happy...mungkin bg orang lain dah lapok semua tu...tp bg aku tak...bg aku tu basic thing dalam sesuatu relationship...cam lagu tu..."bila kau senyum ku gembira bila kau sedih ku menangis"...nge~~...


sekian untuk hari ini hari isnin bersamaan lagi 2 hari nak raya haji....^_^...


Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua.......


...belajar apa itu pengorbanan...


...

Thursday, November 11, 2010

...writing...

Anneyong haseyo....



Pagi yg sgt mengantuk...huhuhu...smlm berapa kali tejaga...x lena btol2...phew~~...mmg xleh dinafikan aku dah tekena penyakit...penyakit yg pelik...huhuhu...konon masuk tido awal padahal kol 2 lebih dok tekebil2 lagi bijik mata...dah boleh tido asyik tejaga plk...nak pi cari ubat tak tau nak ckp camne kat dr...satgi ckp btoi2 sbb apa jadi mcm tu mau kena lesing ngan dr...he...nmpk gayanya kena mintak ubt kat org yg dah bg aku penyakit ni la kan...nge~~


Nak smbg writing tok thesis xleh...blurr...huhuhu...kan best klu aku leh writing thesis tu selancar aku writing kat blog ni...konfem tak smpai ujung taun depan aku dah leh dpt master...nge~~...tak sabarnya nak habiskan master ni...pas habis master, keja...pas keja...pas keja nak wat pe ek...[berhenti menaip sbb berangan seketika]...^_^...eh...wake up yantie wake up...berangan tak abih2...huhuhu...


dgr cite cuti raya haji sehari je...hari raya je...huhuhu...mana sempat nak wat apa...sape nak tolong mak perah santan tok masak pulut...sape nak tolong mak balut ketupat...sape nak tolong siang ayam nak wat rendang...[bajet klu cuti awal semua aku buat..nge~~]...nasib baik adik-adikku sayang ada leh la depa tolong mak...pastu mak gtau hati raya ni nak wat nasi tomato...malam tu lak nak wat sate sbb maksu semua nak mai...tp rasa macam xdan je...huhuhu...


nmpknya rancangan nak ajak mak semua pi bekelah kat sedim raya ke3 x jadi la...dah la lama tak bwk adik pi mandi2 kat air terjun...mandi2 sambil bakar2 sambil mkn2...he...leh ajak adrianna sekali...tp nmpk gayanya tak dpt la klu cuti pun sehari...tp takpela klu btol pun...x cuti cpt skit abis master...[ayat penyedap hati]...


ok la...nak smbg writing...go go chaiyok for me...^_^...


Jumpa lg..anneyong higaseyo....



...mulai sekarang kena lebih rajin berusaha...



Wednesday, November 10, 2010

-fbku fbmu jua-

Baru lps fb walking...huhuhu...mcm2 status ada...kdg2 melalui status fb ni kita boleh kenal seseorg tu jenis yg mcm mana...jenis yg sgt berterus-terang ke...berterus-terang skit2 ke...langsung tak berterus-terang ke...ada jgk yg jenis nak bgtau tp berkias2 dulu bila ada org komen2 baru la dia berterus terang...pastu ada plk yg jadikan fb ni tempat melepaskan perasaan...apa ja yg dia rasa semua dia zahirkan kat status fb...marah,geram,gembira,kecewa n mcm2 lagi la...rasa klaka pun ada gak bila tgk status2 kat fb ni...




Bagi aku itu hak individu masing2...aku tak penah rasa terganggu ke tergugat ke ngan status friend2 aku kat fb...tp yg membuatkan aku terganggu dan tergugat ialah bila ada org yg cuba mempertikaikan hak friend2 aku untuk berstatus di fb...bg aku biarla diorg nak ltk status apa pun kan...klu kita tak suka, kita abaikan ja...klu kita suka, kita 'like ja...tak ssh pun...takyah la dok komen yg bkn2...mungkin komen yg bkn2 tu leh downkan lagi ke perasaan dia yg tgh down...silap hari bln api kemarahan yg dah nak tepadam leh menyala balik ngan komen2 yg bkn2 tu...tol tak...tp aku pun takleh gak nak kata apa kat yg dok komen bkn2 tu sbb tu pun hak diorg kan...akhir kata dari saya dari pihak pembangkang...klu nak org hormati hak kita,belajar tuk hormati hak org lain...sekian...wabillahi taufik wal hidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...[dah mcm dalam pertandingan pidato dah aku rasa]...^_^...



...belajar selagi boleh belajar...



Kembali...

Kembali beraksi setelah lama mendiamkan diri...tetapi...diam aku bukan bererti aku berhenti...diam aku diam ubi...diam aku diam berisi...nge~~...[mmg berisi pun bak kata alon bagai dipam2...huhuhu]...ok2 sori...before aku proceed, aku nak buat satu pengumuman...



Pengumuman...Pengumuman...Saya HARZIANTIE BINTI HASSAN dengan ini mengisytiharkan bahawa saya...[ops sori...xleh isytihar lagi la sbb x mintak lg kebenaran orang lain yang terlibat dalam pengisytiharan ni tok masukkan nama diorg...sori ek nanti smbg isytihar boleh...he...]...


Rasa cam smgt lak nak menulis dgn erti kata lain menaip...mungkin sbb dah lama tak menaip kot...tp tak jgk...walaupun aku tak menaip di sini...tp aku menaip di tempat lain...di fb contohnya...di skype pun sama...jadi smgt tu dtg bkn sbb aku dah lama tak menaip la kan...hmm...sbb pe ek...aku tau sbb pe...sbb dah lama aku tak mencurahkan idea2 bernas dalam bentuk tulisan di blog...[ni bkn masuk bakul angkat sendiri, ni adalah ayat pembakar smgt]...*wink*...


Rasa [rasa lagi] cam byk sgt nak tulis...mostly ttg aku la...ttg aku yg sedang melalui sesuatu yg baru dlm hidup aku...ttg aku yg tgh berusaha tok sesuaikan diri dgn sesuatu yg baru tu...ttg aku yg kdg2 cam terkena culture shock pun ada...ttg aku yg dah mula berfikir nun jauh ke hadapan...ttg aku yg aku rasa semakin hari cam semakin dewasa [btol la.. x caya sudah]...he...mmg byk yg aku fikirkan ttg aku sejak akhir2 ni...


Tapi...aku byk jgk terfikir ttg mak...ttg mak yg tak jemu2 bagi smgt...ttg mak yg tak jemu2 risaukan aku...ttg mak yg setiap hari mendoakan aku...ttg mak yg x pernah merungut dgn aku yg mcm2 ni...ttg mak yg selalu igtkan aku bila aku lupa ttg sesuatu...ttg mak yg sentiasa percaya aku boleh...ttg mak yg sentiasa cuba bg yg terbaik...ttg mak yg semakin hari semakin bertambah usianya...ttg mak yg smptkah tuk aku berbakti padanya nanti...huhuhu...terlalu byk untuk difikirkan bila ia berkaitan ngan mak...


Dan...aku pun byk gak fikir ttg dia...ttg dia yg kini muncul dalam hidup aku...ttg dia yg byk memberi warna dalam hari2 aku...ttg dia yg mengajar aku untuk jadi aku...ttg dia yg juga percaya aku boleh...ttg dia yg sudi berkongsi byk perkara...ttg dia yg selalu sedarkan aku dr mimpi dan igtkan aku ttg realiti...ttg dia yg tunjukkan aku arah mana aku nak tuju lepas ni...ttg dia yg aku doakan akan bersama selamanya...dan bila berckp ttg dia, aku hanya mampu berdoa...selebihnya Dia lebih mengetahui akan sesuatu...




...titik...




Tuesday, October 26, 2010

DuLu VS sEkArAnG

Anneyonghaseyo...[hi]...joh eun achim...[good morning]...



Sambil2 menunggu technician yg tak kunjung tiba...[janji kol 9.30]...aku rasa harus untuk aku mengupdate blog ni yg dah 2 hari tak diupdate...but the exact reason to update this blog is because of last night...


semalam...


walaupun semalam aku bercakap ngan dia seperti biasa tp aku rasa mcm aku tak becakap pun ngan dia...pantang diam mesti fikiran aku ke lain...nak recall balik apa yg dickpkan smlm pun ssh...klu igt pun skit sgt...kesian dia...[mintak maaf ek awak]...mesti dia pun heran tgk aku smlm...


hmm...kalau dulu bila ada sesuatu yg menggangu fikiran aku, aku lebih suka diam...klu boleh langsung takmau bercakap...takmau bercampur ngan org...sbb aku tak pandai nak sembunyikan perasaan aku...aku mungkin masih tersenyum tp org bleh tau tu senyum paksa...aku still boleh gelak2 tp org boleh tau gelak aku tu gelak buat2...mungkin org yg rapat ngan aku tau peel aku ni...aku jenis yg tak pandai nak berkongsi masalah ngan org lain...[kecuali mak]...bukan sbb tak percaya...tp aku sendiri yg rasa tak selesa...[selfish kan...tak fikir org di sekeliling mungkin risaukan kita bila tgk kita camtu]...huhuhu...



tp tu dulu...sekarang dah tak boleh mcm tu...walau macam mana nak diam sekalipun aku still kena ckp...aku dah takleh selfish lagi dah...sbb aku dah ada dia...kalau boleh aku taknak dia ssh hati...taknak dia risaukan aku...aku akui mmg ssh nak beckp bila aku rasa aku takmau bercakap...mungkin dah terbiasa camtu...tp aku akan cuba buang peel tu...aku kena blaja lg how to share sbb life is about sharing kan....



...rupanya berdua adalah lebih baik...

Saturday, October 23, 2010

...katun n si kecik...

wake up early in the morning n watched cartoon...not a bad idea...dah lama rasanya tak tgk citer katun...biasala cite katun kan selalunya awal2 pg...time2 camtu kalau ujung2 mggu alamatnya mmg tgh enak dilamun mimpi lagi...huhuhu...kalau kat rumah lainla...ada si kecik tukang kejut bgn tido...[ ayat dia selalu guna nak kejut bgn tido 'anak dara tak elok bgn lewat satg takdak org nak masuk minang'...adui...mana la dia dgq ]...huhuhu...padahal ada sbb dia kejut tu...kalau bkn sbb nak ajak pi beli nasi lemak atau roti canai mesti sbb nak suruh teman dia tgk tv...



masa tu takdak cite lain la nak tgk...mesti tgk katun...walaupun dah berulang2 citenya still dia tak jemu...kadang2 tu siap dia plk jadi tukang cerita...lepas ni macam ni...lepas tu macam tu...ertinya kalau aku tak tgk pun aku tau jalan cerita dia mcm mana...he...dah namanya budak2 kan...seronok sgt kalau dpt tgk cite katun...[ siap hafal lagi intisari rancangan katun...mmg tabik spring la ]...he....


dan ada kisah yg aku takleh lupa pasal si kecik ngan katun ni...masa tu umur dia dalam 2 taun camtu...tiap2 malam mesti dia tejaga pastu menangis...sampai tak tau nak buat camna...kebetulan satu mlm tu aku tgh tgk cite shrek...dgr dia menangis aku pun pi la ambik dia kat lam bilik dukung bawak pi dpn tv...sampai ja depan tv tgk cite shrek dia stop menangis...lepas2 tu tiap kali dia menangis ja pasang cite shrek...[ ah sudah xkan tiap2 mlm kena pasang shrek tp tu la yg terjadi ]...huhuhu...klaka lak bila igt balik...


[ rindu lak kat si kecik yg tgh bz study tok exam...huhuhu...sampai takleh nak ckp tepon ]...boleh plk time aku call nak cakap ngan dia, dia kata dia tgh sibuk study...nanti2 bila2 dia tak sibuk baru call balik...phew~~...aku dulu study gak takde la smpai takleh cakap tepon...try kalau aku kata aku ada beli something utk dia...mau lupa kata tgh dok study...kalau ada depan aku ni mmg dah kena gigit...geram....huhuhu...


hmm...apa lg ek nak cite...tu je kot...he...rasanya cukup stkt ni...sekian...semoga bertemu lagi di lain masa...^_^...



si kecik di zaman muda...nge~~..


...x sabar nak tunggu cuti sekolah...



...B.A.H.A.G.I.A...

Anneyong...:D...



nak cerita ttg apa ek mlm ni...cerita tentang aku lagi ke...[ smug ]...okla...demi memenuhi permintaan ramai, aku cerita tentang aku lagi la mlm ni...[ jgn tanya berapa ramai boleh ]...nge~~


seriusly talk...mlm ni rasa sgt B.A.H.A.G.I.A...cannot stop smiling...aku tak pernah mimpi utk rasa mcm ni...tak pernah...syukur sgt sbb berpeluang rasa camni...kalaupun hari ni hari terakhir aku rasa camni...aku takkan rasa kesal...btol...tapi...aku harapan aku...semoga bahagia ini tidak berhenti di sini...semoga hari ini bukan hari terakhir aku dpt rasakan bahagia ini...semoga bahagia ini tidak pergi dari sini...semoga apa yang aku rasa ini akan kekal abadi...dan andai mampu...aku nak bagi rasa yang sama pada org yang bagi aku rasa bahagia ni..selamanya...


sungguh aku bersyukur atas kurniaan ni...sungguh aku bersyukur atas pertemuan ini...sungguh aku bersyukur atas peluang ini...sungguh aku bersyukur atas rasa ini...sungguh aku bersyukur atas segalanya...Alhamdulillah...


dan lagu ni amat sesuai untuk entry ni...[ perasaan aku la ]...huhuhu...

Semoga Abadi

Kau datang bagaikan mimpi
Kau hadir takku sedari
Sekian lama kunanti
Kau di sini

Mungkin kehendak Ilahi
Segalanya kujalani
Biar lelap tidurmu
Dipelukku

Cinta ini
Kupersembahkan
Setulus hati kasih
Kepadamu
Seandainya engkau mengerti
Hanya kau kumiliki
Dalam hidupku

Kasih sayang ini
Semoga abadi
Kan kubawa sampai akhir nanti


...sungguh aku bersyukur...


Thursday, October 21, 2010

20102010...

20.10.2010...the most memorable date n day for me ever...[ harap dia pun sama ]...nge~~...for the first time in my life i feel the feeling...dont know how to describe the feeling but its a wonderful feeling...



20.10.2010...beautiful date for a beautiful day...thanks to main lead Mr Yakuza sbb sudi dtg dr jauh untuk menjayakan majlis...terima kasih sgt2...tak lupa jgk buat penaja lokasi, Teluk Batik...walaupun tak secantik pantai2 di sebelah timur...tp still cantik pada pandangan saya...sblm ni pergi takla secantik cam smlm...nge~~...


20.10.2010...hari yg mendebarkan...neves...[ nama pun nak p jmpa Mr Yakuza mestila takut kan ]...aku ni kira berani la jgk...klu org lain mungkin tak p kot...nge~~...tp pasni konfem dah tak takut sbb yakuza ni sgt sweet...[ bygkan seorang yakuza takutkan seekor tebuan ]...so sweet...huhuhu...[ Mr Yakuza jgn marah ek, nanti kena gigit tebuan ]..:P...thanks sang tebuan kerana sudi menjadi watak sampingan...he...


20.10.2010...hari ini dalam sejarah...3 jam rasa cam 3 minit...[ thanks to Puan Zaiton atas msj puan pada jam 5.55pm...klu tak kerana msj dari puan mungkin Mr Yakuza akan tertinggal feri untuk pulang ]...huhuhu...


20.10.2010...hari yg penuh senyuman...walaupun dah jauh meninggalkan lokasi still xleh stop senyum...kali ni kena terima kasih kat Yahoo sbb first time hari ni Mr Yakuza ckp sesuatu yg agak berlainan dari biasa...[ blushing seketika ]...


20.10.2010...mendapat hadiah yg unik pada hari yg unik...sakit mata...[ bak kata izana "tlg doakan sy tak mendapat hadiah yg sama" ]...huhuhu...[ Mr Yakuza tak bagi pinjam spek cam cermin klu tak mesti tak sakit mata ]...:P...tp takpe sbb dapat 2 days MC... time kasih to En Dr yg agak cute...he...


20.10.2010...hari berlangsungnya sesi photography yg tak henti2...sat2 snap pic..sat2 snap pic...phew~~...kalah artis...walaupun tanpa dslr sesi photography ttp berjalan dgn lancarnya...thanks to Mr Yakuza's hp n mine too...^_^...


20.10.2010..this is the only day like today...n today will always be remembered...[ dah simpan semua moment hari ni kemas2 lam kotak memori walaupun x semua moment dpt diingati dgn sempurna akibat neves yg berlebihan ]...



...yang terindah...

Thursday, October 14, 2010

...PRICELESS...


hi...long time no see...[ ayat standard bila dah lama tak update blog ]...dah seminggu...dalam seminggu ni mcm2 peristiwa dah berlaku...n the most memorable day adalah hujung mggu ari tu...best sgt...its like a dream comes true...[ sambil menaip ni dok teringat2 je ]...he...thanks to all especially 'someone' yg menjadikan hujung mggu ari tu the most memorable day in my life...[ tq awak...really appreciate it ]...walaupun ada moment2 yg boleh menghentikan jantung buat sedetik tp still rasa best sgt...will keep the memory till the end...:D...


tp yg merunsingkan fikiran aku ni ialah, walaupun byk yg berlaku sepanjang seminggu ni aku jadi cam takde idea nak menulis dgn erti kata lain menaip untuk menghasilkan entry baru...


agaknya kan apa yang kita rasa menyumbang tak kepada lahirnya idea tok mengupdate blog...sebelum ni aku rasa sgt menyumbang...tp sekarang mcm dah tak menyumbang...hmm...klu dulu, bila rasa happy update blog...bila rasa sedih pun update blog...bila rasa kecewa update blog jgk...tp skrg...walaupun ada rasa yg aku rasa tp rasa tu tak plk menyumbang idea tok aku...


mungkin apa yg aku rasa skrg ni tak tersenarai dalam rasa2 yg biasa yg boleh melahirkan idea kot...huhuhu...sbb rasa ni tersgtlah lain...lain sampai menghilangkan semua idea2 yg ada... mcm magik...[ erk...magik ]...^_^...dan kalau ditanya apa yg aku rasa ni mmg ssh nak didescribekan...takde kata yg leh gambarkan apa yg aku rasa sekarang...[ harap takde soalan susulan slps ini...pls...]...huhuhu...sekian...



...nak rasa apa yang aku rasa ni selamanya...


Wednesday, October 6, 2010

-stop-

stop being greedy....



stop being selfish...


stop..........................

Tuesday, October 5, 2010

This is for you...^_^

Semalam yg penuh rasa...sedih...happy...terkedu...terkesima.. mcm2 la...huhuhu...yang pasti malu tu ada...toksah ckp la...berjuta-juta lemon...ni btol2 malu ni bkn malu-malu tapi mahu...[ harap sgt awak yg terlibat ngan kisah semalam boleh berpura-pura cam takde apa berlaku tp mustahil la kan ]......bleh plk mintak camtu...huhuhu...



Macam biasa...kalau dah namanya aku mesti akan menyesal lepas buat sesuatu...huhuhu...rasa bersalah sgt2...aku tau tak patut aku buat perangai camtu...umur dah 27 taun...[ saya mintak maaf ek awak..mintak maaf sbb...buat awak mengelabah...buat awak rasa bersalah...dah curi masa awak ngan kawan2 awak...mintak maaf klu buat awak risau...mintak maaf sbb perangai saya yg cam budak2...mintak maaf sgt tok semua......dan...saya nak cakap terima kasih...sbb...sentiasa sabar ngan kerenah saya walau apapun yg saya buat...x pernah jemu meyakinkan saya walaupun saya selalu ckp tak boleh...selalu jadi penyelamat keadaan...x pernah melenting...terima kasih sgt tok semua......]




and.....







...mungkin x dpt jd sempurna...cukuplah boleh sempurnakan...












Sunday, October 3, 2010

...Mak n Si Kecik...

baru pas beckp ngan mak kat tipon...tempoh terlama dalam hujung mggu ni sbb hujung mggu ni sgt sibuk [ tp best ]...huhuhu...sian mak...tiap kali mak tipon je jawapannya adalah seperti berikut...



mak, tie tgh drive ni...satgi smpai tie call mak na...

mak, tie kat 'sini ni'...satgi balik tie call mak na...


sian mak...dah la sampai tu lewat...mak dah tido so nak ckp pe sgt selain...mak, tidoq dah ka, sori tie sampai dah...tp dah namanya mak jawapannya tetap sama...sampai dah ka, alhamdulillah esok telepon lain na...sian mak...harap mak tak kecik hati...[ walaupun tak ckp tp still sms kan mak... ]..huhuhu...


byk gak la soalan2 mak td...semuanya sal hujung mggu aku yg sibuk...pi mana lagi...makan pa...seronok tak pi teluk batik...jauh tak teluk batik...best tak jalan2 ipoh...sibuk tak jalan kat ipoh...blh ka bwk keta kat ipoh...takut tak bwk keta kat ipoh...mcm2 lagi la...himpunan soalan2 utk 2 hari...he...pastu bila aku ckp jalan blik dr ipoh sunyi time mlm...terus mak pesan..pasni nak ipoh jgn pi mlm2 dah...pi siang2 ja...huhuhu...[ baik mak... ]


pastu dah abih tanya...dok mengupdate lak...abg tak jmpa jalan pi putrajaya [ mak suh tpon abg, suh abg tanya 'someone' tp tak sempat nak tipon, abg dah jumpa ]...he...pastu cite pasal tok yg tak tau balik ke tak raya haji ni...cite pasal cucundanya yg sggah sebelum betolak ke putrajaya...cite pasal si kecik yg mkn byk sekarang...[ segelas panjang susu ngan dua bungkus nasi lemak for breakfast everyday ]...mesti makin montel...^_^...


dok asyik besembang ngan mak...dgr suara si kecik kat blkg sibuk nak becakap jgk...aku dah agak takde benda lain dia nak tanya...mesti nak tanya pasal pen 6 in one yg aku belikan tok dia tu...sblm ni dia tanya pen tu warna pa [ badan dia ]...pastu ada berapa warna [ bila aku ckp 6 dia tanya plk warna apa yg ada ]...hari ni dia tanya plk ada gambar pe...[ bila aku ckp gambar princess suka dia ]...esok2 aku taktau soalan pa lagi dia nak tanya...silap2 diameter pen tu lak yg ditanya...huhuhu...padahal pen biasa je...tp biasala si kecik mmg camtu...suka terlebih exited...dan paling aku takleh lupa dialog dia bila aku ckp aku beli pen tok dia...mak, tie beli plk pen kat adik...[ ckp dgn nada tak exited tp aku tau dia mmg exited gila...buktinya kat atas tu ]...he...


dah letak telepon...teringat kisah si kecik mggu lepas...


si kecik : tie...[ nada berbisik ]..adik ckp ni tie jgn habaq kat yue tau...janji...

aku : ok...janji...

si kecik : adik dah ada awek [ = pakwe ]...[ malu2 ]...

aku : [ tekejut ]...btoi ka...nama pa...[ exited ]...

yue : nak tau gak apa dia...

aku : sian yue, yue nak tau gak...tie habaq kat yue na...

si kecik : [ angguk2 malu ]...

aku : [ bgtau yue ]...awek adik nama pa...adik kenai katna...

si kecik : kat umah kak aida...mat nip...tp adik taktau nama penuh dia...[ sambil jeling2 kat yue yg dok tahan gelak ]

yue : dia suka adik ka...

si kecik : sama2 suka...tp rasa mcm adik tak mau ja sbb dia tak hensem sgt...

dgq ja dia jawab tu yue terus gelak guling2 sampai si kecik merajuk masuk bilik pi tido...aku pulak tgk2 dia masuk bilik terus gelak tak igt...adui...budak2 la ni...lawak lawak.....




...seronok jadi budak2...tulus dan suci...

Saturday, October 2, 2010

~S.O.M.E.T.H.I.N.G~


cuba teka nape aku masih di sini...[ di sini ertinya di blog ni ]...he...satu je sbbnya kalau pepagi buta camni [ kol 4 kira buta kan ]...tak lain tak bukan...xleh nak tido...huhuhu...actually dah tido tp asyik tebangun je...maybe sbb bertukar tempat kot...[ dari penang ke perak ]...tp rasanya tu bukan the main reason kot...nge~~...ada sbb lain ni...[ missing something ]...huhuhu...something yg tiap2 mlm aku dgr sblm tetido...something yg bak kata aku tak sesedap mana tp bolehla...he...something yg kadang2 buat aku rasa nak tersenyum...ketawa tu selalu sgt...kadang2 rasa nak menangih pun ada gak...kadang2 tu buat aku rasa takut...geram...neves...something yg kadang2 buat aku terkedu...something yg kadang2 buat aku jadi seorang yg klaka...dan boleh buat aku jadi serius gak...mmg mcm2 la yg something ni leh buat aku rasa...dan mlm ni plk something tu dah buat aku rasa rindu...[ erk...terlebih jiwang sudah ]...he...



...pesanan dari tuan rumah : dibenarkan untuk berjiwang sekali-sekala di blog ini...nge~~


Wednesday, September 29, 2010

...itu aku II...

bgn je tido terus terfikir nak update blog...dapat ilham time tidur...he...



org cakap kalau kita terlalu memikirkan ttg sesuatu sblm tido, boleh terbawa-bawa sampai lam mimpi...aku rasa boleh guna gak teori tu...sbbnya tadi sblm tido aku ada dok pikir sesuatu...bila dah tido boleh mimpi lak benda tu...walaupun bkn sebijik segolek tapi still related...


best gak klu camtu kan...klu rasa nak nek honda accord tp tak mampu nak beli...sebelum tido fokus je pasal honda tu...nanti leh mimpi nek honda...nge~~...takpun klu rasa teringin nak men salji sebelum tido bayangkan diri kat korea time musim salji...[klu takleh bayangkan sila tgk citer winter sonata..:D]...mana tau kot2 leh mimpi dok men salji ngan lee dong wook ke...takke best...[apa la aku dok merepek ni...huhuhu]...dok mamai baru bgn tido tak hbih g kot...he...


sbnrnya...aku bkn nak cakap pasal mimpi...aku nak cakap ttg aku...aku nak sgt jadi seorang yg menenangkan...tak kira pada sapa...nak jadi anak yg menenangkan mak ngan abah...nak jadi kawan yg menenangkan semua kawan2...nak jadi pelajar yg menenangkan cikgu2...nak jadi kakak yg menenangkan adik2...nak jadi adik yg menenangkan abg...nak jadi isteri yg menenangkan suami...[berpandangan jauh..^_^]...tak kira la pada sapa pun...aku nak jadi seorang yg menenangkan...tak kira apa yg aku buat semua menenangkan...cakap aku boleh menenangkan...diam aku pun boleh menenangkan...


tp...dah namanya manusia...tak mungkin mampu untuk menjadi begitu sempurna kan...lgpun ketenangan ni bersifat subjektif...pengertian ketenangan mungkin tak sama untuk setiap individu...contohnya...ada org rasa tenang bila tgk laut, ada org rasa tak...huhuhu...


kesimpulannya...just be urself...ikhlas dalam melakukan sesuatu dan jgn harapkan balasan...



...ketenangan aku ada di situ...



kali pertama aku....



first time but entry sal bff ni...tu pun puas pujuk nak letak gmbar...klu tak mmg tak dapt la...[ ssh gak dapat bff yg pemalu ni...huhuhu...]



presenting...[jeng jeng jeng]...




ni la bff merangkap rumet [kat penang]...^_^...



peace....^_^...


lagi...


...^_^...

Monday, September 27, 2010

-no thing-


dah lewat tapi mata lom ngantok...kesan nescafe ais kot...dah lama tak mnum...bila mnum je camni la effect dia...[padan muka sape suh degil org tak bg mnum nak jgk mnum]...


selalunya klu tak ngantok, aku akan menulis...tp since skrg dah buang hobi menulis aku menconteng la plk...he...penuh dah tempat aku selalu menulis tu dgn contengan2 yg aku tak tau nak ckp camne...pening kepala sendiri tgk...tapi takpe...at least lepas gian nak pegang pen ngan pensel...esok nak beli buku baru...just for menconteng...ok gak idea tu...tutup buku lama buka buku baru...[tak berkaitan..nge~~]


actually aku ni mmg suka menconteng...dr sekolah lg...n terbawa2 sampai ke u...bila boring time lecture mesti automatik tgn aku ni akan menconteng...sebut je jenis contengan apa semua aku dah buat...he...kalau tgk nota2 aku muka depan mmg suci murni...selak je belakang dah tak mcm nota lg dah...huhuhu...nasib baik time kat u lecturer tak check nota mcm zaman sekolah...klu tak mmg aku la org pertama yg akan kena denda...he...


dah puas menconteng...[dah tak tau nak conteng pe lagi sbnrnya]...teringat lak nak update blog yg tak jadi di update awal td...dan aku sedar something...sejak akhir2 ni rasa cam hilang inspirasi untuk mengupdate blog...kenapa tah...lost...jenuh nak memikir idea tok dizahirkan kat lam blog ni...bila dah dpt idea, memikir plk camne nak buat ayat...[klu dulu sejam je tok update blog, sekarang ni berejam-jam...huhuhu]...hope pasni semuanya kembali cam biasa...



...inspirasi, jgn pergi lama2 sgt bleh...


t.e.n.a.n.g

hi...long time no see...rindu tak [ saya rindu...^_^ ]...huhuhu...dah 6 hr tak update blog ni...mcm2 nak cerita...tp tak tau tercerita ke tak...



actually bru blik dr kampung...serius ckp balik kampung is the best thing bila hati rasa cam tak tenang ke...gelisah ke...risau ke..runsing ke...[ pendek kata bila perasaan rasa tak enak...panjang kata lak bila perasaan rasa tak enak disbbkan sesuatu yg tak suka kita rasa terpaksa kita rasa..cukup panjang tak...he...]...dapat tgk muka mak pun jadi la...terus rasa tenang je...tu blom dgr mak becakap lagi...


tp aku blik ni bkn semata2 perasaan yg tak enak yg aku rasa...kebetulan...dan aku bersyukur atas kebetulan tu...he...


bila aku bgtau mak ttg perasaan kurang enak tu...mak cakap...kita takkan menghargai apa yg kita ada sampaila benda yg kita ada tu hilang dr kita...erk...btol ckp mak...mungkin penghargaan yg aku bg masih tak cukup kot...sbb tu aku rasa perasaan kurang enak tu...kan kan...[ someone pls say no...nge~~ ]...


tp...sekurangnya aku kena bersyukur...sbb perasaan kurang enak yg aku rasa ni dah menyedarkan aku ttg sesuatu...sesuatu yg selalu aku nafikan...cuba untuk berlari sdgkan kaki dah tak berdaya untuk terus berlari...[ bunyik cam serius je kan...mmg serius pun...huhuhu...]...


apepun...hargailah apa yg kita ada supaya takkan ada rasa sesal andai suatu hari kita kehilangannya kerana apa yg kita ada ni mungkin untuk sementara bukan untuk selamanya...




...dihargai kerana menghargai...


.....




wajah yg mampu menenangkan perasaan tak tenang...luv u mom...^_^






Wednesday, September 22, 2010

...kisah dua org budak...


ini kisah dua org budak di suatu malam...[ beberapa olahan (penambahan dan penolakan) dibuat utk menyedapkan jalan cerita tp cerita asalnya ttp sama ]


si budak perempuan : jahat...

si budak lelaki : sy ni jahat gak kan...

si budak perempuan : bkn jahat gak, tp jahat...klu jahat gak tu mcm jahat skit ja...

si budak lelaki : oo..sy ni jahat tgh2 la ek...tak jahat skit tak jahat byk...

si budak perempuan : aa...tgh2...

si budak lelaki : tp pelik gak...kenapa awak boleh kawan ngan budak jahat cam sy...

si budak perempuan : sy pun pelik gak...

si budak lelaki : takut lak...

si budak perempuan : awak takut pe...

si budak lelaki : awak baik...

si budak perempuan : [ diam tp di dalam hati si budak perempuan : sy tak kisah awak jahat klu jahat awak tu boleh buat sy terus tersenyum dan ketawa...sy tak kisah awak jahat klu jahat awak tu boleh buat awak terus bekawan ngan sy...]


kalau nak diikutkan byk yg si budak perempuan ni ckp kat lam hati tp takkan nak ckp semua kan...nge~~...


dan sbnrnya [ mcm lagu yuna lak ] tiap kali bercakap ngan si budak lelaki byk yg ingin diperkatakan oleh si budak perempuan, si budak lelaki ja yang tak tau sbb si budak perempuan suka cakap lam hati...huhuhu...nasib baik si budak lelaki ni cool walaupun kdg2 ke'cool'an dia tu agak tercabar...[ kan si budak lelaki kan ]...



pesanan si budak perempuan untuk si budak lelaki : terima kasih...^_^



...we come to love not by finding a perfect person but by learning to see an imperfect person perfectly...



Tuesday, September 21, 2010

...saje2...

ni adalah entry saja2...he...gmbar2 ni aku ambik sbb td terbesiap awal nak g lab....smbil dok ngadap laptop smntara dok tggu masa berjalan, teringat lak lama tak tangkap gmbr sendiri ngan laptop byk2 pastu simpan wat penuh folder...nge~~...


salah satu gmbr aku tak senyum...n aku tak suka tangkap gmbar tak senyum...huhuhu....



awat tembam sgt ni...huhuhu...



aku ngan bear yg dipinjamkan si kecik...nmpk comel lak kat lam gmbr...[ambik aura comel aku la tu]...nge~~



mesti ada gak gaya peace....he..walaupun org dah tak buat gaya camtu, aku ttp akan buat....:D....



gmbr syok sendiri...mmg syok...he...sape2 yg tak penah try ce try sekali..pasti nak lagi...:D..



...teringat sesuatu yg boleh buatkan aku tersenyum sendiri...



Monday, September 20, 2010

bestnya kalau time2 camni leh duduk kat tepi pantai...baring2 tgk bintang ngan bulan sambil dgr bunyi ombak...

konfius~~

dah 2 hr tak update blog...bkn takde idea...ada...cam hari ini...ada idea tp tak tau nape ssh btol nak olah idea tu jadi cite cam aku slalu buat...mungkin sbb permulaan hari yg agak mengecewakan...atau mungkin jgk sbb cuaca yg agak mendung...tak pasti apa sbbnya tp apa yg pasti aku asyik taip padam taip padam apa yg aku tulis...hmmm...mungkin sbnrnya sbb perasaan aku skrg kot...konfius...konfius bila kata hati ngan akal selalu bercanggah....hati kata keep on going...akal kata are u sure wit what ure doing now...hati kata give it a try...akal kata its not something to be tried...hati kata believe in ur heart...akal kata hati pun kdg2 menipu jgk...hati kata give urself a chance to be happy...akal kata sblm ni pun happy kan...hati kata dont be selfish...akal kata u have to be selfish...hmm...konfius....dan kekonfiusan aku bertambah bila something yg aku btol2 tak duga tejadi...kenapa la di saat ni...huhuhu...





...really need someone to lend me an ears...



Saturday, September 18, 2010

...2nd ice breaking...


klu dulu ice breaking ngan housemate...kali ni ice breaking ngan jiran lak...he...dah dkt 2 bln kat sini ni fes time aku beckp ngan akunye jiran sblh rumah [ bkn jiran, tp kawan kepada jiran yg selalu lepak kat rumah jiran ]...leh konsider sbg jiran gak kan...he...dan yg buat aku nak bercerita sgt ni, bkn sbb fes time becakap...tp sbb jiran aku ni agak prihatin orgnya...huhuhu...itu yg aku nak cerita...


alkisahnya...aku dah 2 hr tak kluar rumah sbb masalah kesihatan yg tak membenarkan...[ skema tol ayat ]...pastu td, lps dah ok, rasa cam nak mnum nescafe ais je...so, lps besiap ala kadar...[ ala kadar refer to sweater n jeans tanpa bedak ]...aku pun kluar la rumah...kebetulan time tu jiran aku tu bru smpai....


jiran : sorg ka...

aku : aa, sorg...

jiran : tak sunyi ka,

aku : sunyi gak...

jiran : dah byk hr tgk keta ada...tp tuan dia tak nmpk kluaq pun...mlm tgk buka lampu...pelik jgk...

aku : mmg buka lampu, takut gak dok sorg2...[ senyum cover ]

jiran : takpa2..bka lampu takpa, bahaya gak dok sorg...dah la bdk2 ni tak mai lg kan...klu ada apa2 pggil ja depa kat rumah ni...[ sambil tunjuk rumah member dia ]...

aku : [ senyum smbil angguk2 ]

jiran : selalu jgk dok ronda2 kat kawasan sini...


baru aku tau rupanya jiran aku ni polis patutla agak prihatin orgnya...huhuhu....pastu, mcm biasa soalan2 yg ditanya...soalan basic..asal mana...dok buat pa...ambik kos apa...bila habis...


dan apa yg membuatkan aku nak cerita lagi bila......


jiran : dok besembang ni, umoq brp tak tau...

aku : 27 dah...[ slow je jawab ]..huhuhu...

jiran : uik...nmpk muda, tak mcm 27...[ rasanya btol dia ckp sbb serius je dia time tu...nge~~ ]



sekadar gambar hiasan, takde kena mengena ngan entry...^_^...[ gambar raya ]



...ada apa dgn usia...mcm2 ada tmbh2 bg mereka yg dah berusia...huhuhu...

...sebaris kata sejuta makna...

Kalau hari nak hujan, saya akan usir awan mendung tu untuk awak...phew~~..nmpk simple tp kalau dpt ayat camni mau melekat kat lam hati...silap haribulan boleh terjatuh cinta kat sape yg bg ayat camni [hmm...kalau la semudah tu utk jatuh cinta konfem tak senang hidup ahli2 pujangga cinta sbbnya ramai yg terjatuh cinta dek penangan madah2 cinta diorg]...tp tak mustahil kan...when it comes to heart n feeling everything can be possible....



aku suka ayat tu bkn sbb aku tak suka hujan..[ suka sgt tmbh2 time kecik2 dulu, pantang hujan je mesti ajak abg main hujan walaupun tau abg semput...huhuhu...kenangan ]... lgpun hujan kan rahmat...tapi maksud di sebalik ayat tu yg buat aku suka ayat tu...ada unsur2 protective kat situ...seolah-olah dia ckp...awak jgn risau, sy takkan biarkan awak menangis...awak jgn risau, sy akan selalu ada untuk awak...dan byk lagi la yg aku boleh interpret dr ayat tu..ikut pemahaman aku la, tp klu bkn tu maksud di sebaliknya ertinya aku kena ambik blik paper pemahaman bahasa melayu SPM...nge~~...[ start dah melalut...biasala badan cergas minda cerdas ]...he...


actually ayat ni aku pinjam dr citer hindustan yg aku tgk td...dah namanya hindustan kan mmg la dianye skrip sgt indah...tak ambik kira lg lagu2 yg diorg nyanyi kat pdg penuh ngan bunga2 ...sampaikan kdg2 leh termimpi diri sendiri yg jdi heroin...huhuhu...[ sila tgk cermin skrg ]...


kalau ikutkan hati, setiap org mesti nakkan yg indah2 je...[ tak tau la kot ada yg tak suka yg indah2 ]...tp yg pasti sebagai manusia, kita kena berpijak di bumi yang nyata...realiti selalunya tak seindah fantasi...


bak kata org tua2...ikut hati mati...ikut rasa binasa...




...ptg yg penuh dgn senyuman...tq to someone for being so sweet...

-AKU n REU-



Tejaga td lbih kurg kol 4.30am [waktu tempatan], perut rasa lapar giler...[mimpi mak masak mee kari..huhuhu]...dah 2 3 hr mkn tak menentu...perut mtk diisi tp mulut takleh nak terima...semua benda rasa pahit...



nak kluar g cari mkn, cam tak logik lak pepagi yg tersgt buta ni...maggi pun takda...last2 goreng telur hancur ltk kicap ngan sos pastu buat milo secawan...not bad walaupun kombinasi cam tak sesuai...huhuhu...



dah hbis mkn semua, igt nak smbg tido tp mata lak takleh nak pejam...buka fb, tgk ada member upload gmbr reunion...he...reunion first batch after sepuluh taun...walaupun tak ramai yg leh dtg, tp ttp best...cuma ada stu part yg tak best...part nak kenalkan blik diri memasing sbb dah lama tak jmpa...huhuhu...aku mmg lemah bab2 nak beckp dpn org ramai ni...nasib baik tak tersasul walaupun aku rasa aku becakap laju giler, slow skit je dari lrt...nge~~



tgk gmbr cam tak pecaya je, ramai dah yg bawak anak n pasangan masing2...yg tak bwk sbb takde, ada bpe kerat je [temasuk aku la tu]...he...puas la main ngan baby time tu...kejap main ngan baby ni, kejap main ngan baby tu...comel2 je semua...yg klakanye siap ada yg komen azam taun dpn nak bwk anak time reunion...kawin pun blom...sempat ke...huhuhu....mcm2....



yg pasti taun dpn ada lagi reunion...klu pjg umo insyaallah jmpa lagi....



...klu leh bwk pasangan pun dah kira ok kan....^_^...





Wednesday, September 15, 2010

-FB-

hari ini dalam sejarah...he...masuk kali ni dah berapa kali aku update blog ni...,jap nak kira...ok...masuk kali ni dah 4 kali aku update blog utk hr ni sahaja...[kpd mereka sudi jadi follower, mintak maaf klu bahagian updates kalian penuh dgn berita ttg blog ni]...huhuhu....




tp nak wat camne,time2 ni la byk lak perkara yg menyumbang kepada lahirnya idea2 hingga membolehkan jari jemari bak tombak serai [erk...masuk troli tolak sendiri..he] ni menari-nari keriangan di atas keyboard...jari2 bak tombak serai ni yg bersalah bkn saya...nge~~...



tgh aku dok sibukkan diri yg tak sibuk dgn mengupdate status kat fb, tiba2 dpt msj kat fb...add saya kat ym bleh chat beserta email...erk...biar bnor ni...saya mmg tgh bosan, tp tu tak bermaksud saya sdg mencari org untuk berchatting...sbb saya dah ada org yg selalu berchatting ngan saya...[tapi mlm ni dia sibuk]...huhuhu...dan saya taknak la menyibukkan lg dirinya yg tgh sibuk tu...[dok diam2 kat tepi]...



yg peliknya aku tak kenal plk empunya bdn yg menghantar msj tu walaupun dia ada dlm fren list fb aku...bila masa aku add dia aku pun tak tau...huhuhu...kelebihan fb...fren list yg dipenuhi oleh fren yg tidak dikenali....fb oh fb......




...dah masuk hr baru so, ni entry first for today...:D...



....dewa vs dewi....


baru je lpas blogwalking...[dek kerana kebosanan tahap dewa ditemani kesunyian tahap dewi]...huhuhu...best blogwalking ni...tmbh2 klu jmpa lak blog yg mmg kena dgn jiwa...lps satu satu entry baca...sampai tak sedar dah abis rupanya...^_^...



dlm byk2 blog aku lawat td...ada satu blog tu mmg buat aku gelak sampai kluar air mata...lawak sgt...tefikir gak aku camne la tuan punya blog ni leh ada idea tok buat org gelak guling2..dan aku perasan sesuatu...selalunya blogger lelaki lbih byk idea tok buat crita2 lawak ni...dan blogger2 perempuan lak lebih serius dan beremosi...[aku termasuk ke..nge~~]...




pastu dlm dok bejalan2 tejumpa lak satu blog ni...best jgk...walaupun takde crita lawak yg boleh buat aku gelak guling2...tp aku keep on reading...dont know why...mungkin sesuai ngan jiwa aku kot...he...aku suka blog yg menceritakan perihal blogger tu sendiri...and blog ni adalah salah satu daripadanya...




dah takde lagi blog aku nak jalan2, last2 aku di sini...melawat blog sendiri...:D...


......


ptg td time aku kluar, baru aku perasan sunyi giler taman ni...sbbnya kebanyakan penghuni taman ni student uitm...diorg cuti sampai ahad ni...camne aku tau, sbb semua housemate aku adalah bdk2 uitm...



kesimpulannya, aku akan merasai kesunyian tahap dewi ni sampai hr ahad...kepada blog2 yg masih belum dilawati, nantikan kunjungan aku...sekian terima kasih...





...dok sorg2 camni sesuai tok mantapkan vokal yg tak berapa nak mantap...nge~~






...satu hari di hari raya...

Ini adalah entry raya.....^_^


RAYA TAUN NI MMG BEST....:D...walaupun sederhana tapi ttp meriah mcm taun2 sebelum ni...bezanya taun ni bertambah seorg lagi ahli keluarga, baby adrianna...


aku igt lagi dulu, masa zaman2 remaja...bila nak raya mesti dok bincang nanti dah kawin nak blik beraya kat mana...kg suami ka kg sendiri...ka nak buat sistem bergilir2...jauh pemikiran time tu....huhuhu...dan kebanyakkan jawapan aku ngan member2 semuanya sama kot...nak blik beraya kg sendiri...ye la, mestila nak beraya ngan mak ngan abah kan pagi2 raya...klu tak konfem banjir rumah...nge~~


tp jawapan aku mula berubah sejak 3 taun lepas...[walaupun tak kawin lg..D]..sbbnya aku ada dgr satu ustaz tu ckp...dlm byk2 yg dia ckp tu, ada satu yg btol2 lkt kat lam hati aku ni...anak lelaki mesti beraya dgn mak dia di pagi raya...ertinya org pertama yg dia kena beraya adalah mak yg melahirkan dia...kata2 tu mmg lkt kat lam hati aku sejak tu...


Islam tu indah…….setiap anak-anak perempuan yang taat pada suami di samping mentua mereka, ibubapanya akan mendapat pahala di atas ketaatannya itu...


jadi, sbg seorg isteri [bakal isteri] kpd seorg suami [bakal suami] yg sentiasa inginkan kebahagian kedua ibu bapanya kat akhirat kelak, isteri [bakal isteri] kena la taat ngan suami [bakal suami]...klu suami [bakal suami] kena beraya ngan mak dia, isteri [bakal isteri] kena la ikut....tak ssh kan...mak mertua pun mak jgk...kan kan...

lagipun syurga isteri kan di bawah telapak kaki suami, takkan nak jauh2 ngan syurga...btol tak....:D...




...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, seandainya kau kurniakan aku seorang lelaki bernama suami, kau kurniakanlah aku seorang suami yg akan membimbing aku ke jalan menjadi seorang isteri yg solehah...amin...


U:N:C:E:R:T:A:I:N

Bangun dgn penuh bersemangat hari ni...dgn tekad dan azam yg tinggi...[ada bintang2 kat lam mata]...




Step back...n choose another route...aku berundur bukan sbb jalan yg aku pernah cuba melangkah masuk tu jalan yg salah...bukan...dan tak mustahil satu hari nanti aku akan melangkah balik ke jalan tu...biar masa yg tentukan...dan bila masa tu tiba, dan jalan tu masih di situ aku takkan berpatah balik lg...dan klu jalan tu dah tertutup untuk aku, aku redha...letting go doesnt mean giving up...its mean accepting that something weren't meant to be...[nak cite skit psl quote ni...aku jmpa ni kat lam TBOW...dia nye full quote camni...I've learned that things change, people change, and it doesn't mean you forget the past or try to cover it up. It simply means that you move on and treasure the memories. Letting go doesn't mean giving up... it means accepting that some things weren't meant to be." n aku ambik yg hujung ni skit n ltk kat status fb...sekali quote ni rupanya favour by someone..huhuhu...terambik favourite quotation org]...tapi takpe kan bak kata someone yg lain...sharing is caring....^_^



dont ask me what and why is this all about..its not that i dont have the answer but i choose not to answer.....:D...



Lets the priority come first...[nmpk kan sticky note kat desktop..nge~~]...ada misi yg perlu dilaksanakan dan kena pastikan misi tersebut berjaya dgn jayanya...lets nothing stop u...go go chaiyok......dont ask me how...sbb di mana ada kemahuan di situ ada jalan...[bersemangat waja]...




Aku percaya Allah dah tetapkan yg terbaik untuk aku dan untuk semua hamba-hambaNya...




...semoga jalan yg kabur tu akan tetap di situ...






Tuesday, September 14, 2010




hi...lama tak jmpa...rindu...^_^...


dah lama tak update blog ni rasa cam dah beku jari…dah tak jumpa kat mana huruf2 atas keyboard…huhuhu…


so...nak tunjuk gmbr je.....


si kecik bg pinjam.....he......



...rindu...