BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 15, 2010

B.E.R.K.O.R.B.A.N

Isnin muncul lg...huhuhu...kan best klu dalam seminggu ada hr sabtu ngan ahad ja...pas sabtu ahad...pas ahad sabtu blik...nge~~...[sila sedarkan diri sendiri dari tidur wahai insan yg bernama yantie]...aku bukan apa...bila mai ja hr isnin mesti rasa malas...nak buat tu malas, nak buat ni malas...tambah2 klu mggu tu blik kg...contohnya macam hari ni...mmg malas sgt sbb mggu ni blik kg...asyik dok teringat bestnya klu bleh dok kat rumah...tp aku sorg ja igt camtu...klu mak aku tau aku igt camtu mesti dah kena tazkirah...antaranya..."takleh la mls2..kena rajin skit klu tidak lmbt lagi la nak hbis master..kata nak keja cpt2"...[teringat lak dok sembang2 ngan mak sambil mkn buah pelam ngan garam belacan...gulp]...



Di tambah plk dgn nak raya lagi 2 hari lagi2 bertambah malas la nak buat kerja...alasan ja tu...tak pasal2 raya jadi mangsa...huhuhu...tp seriusly rasa raya ni tak berapa nak best sbb cuti sat sgt...tp aku dah wat keputusan nak apply cuti khamis ngan jumaat...sbb hari khamis kena bawak adik pi interview...jumaat plk maksu wat qurban...dan aku ditugaskan sbg driver utk bwk tok ngan mak ngan semua ke kenduri tersebut...bukan sng tu...^_^...


dan...sbb sbnr aku menulis hari ni adalah............


jeng jeng jeng...[suspen tak]...he...


takde apa pun actually...just terasa cam ingin menyatakan sesuatu yg tak boleh dinyatakan melalui suara...iaitu ttg hati...walaupun ada yg ckp "speak ur mine even if ur voice shakes"...but its not easy for me...


try to deny but it didn't work...cuba menafikan apa rasa hati tp tak boleh...sbb aku ni manusia biasa kan...walau sejauh manapun aku cuba menafikan sesuatu tp aku still takleh lari...nak tak nak aku kena hadapi jgk...cuma satu yg boleh aku buat...kata kat hati "its ok...xpe la..."and it works...mungkin tak berkesan pada awalnya tp lama2 berkesan...[walaupun bkn hundred percent tp still berkesan]...try urself and u'll know...he...sbb bg aku xpe la klu org yg kita sayang happy...lgpun kan dah byk yg dia buat kita happy...takyah la halang dia buat something yg bleh buatkan dia happy...[tgk dia senyum dah tau dia happy]...btol tak...mungkin setiap org ada pandangan masing2...tp itu aku...klu dia happy aku happy...mungkin bg orang lain dah lapok semua tu...tp bg aku tak...bg aku tu basic thing dalam sesuatu relationship...cam lagu tu..."bila kau senyum ku gembira bila kau sedih ku menangis"...nge~~...


sekian untuk hari ini hari isnin bersamaan lagi 2 hari nak raya haji....^_^...


Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua.......


...belajar apa itu pengorbanan...


...

1 comments:

'NuReeN' said...

n3 hg ni slalu ja mcm hg ada maslah... wat prob dear????

salam aidiladha yan.. aku pon coti 1 ari ja.. aku nk jemput hg ni.. jemput ambik tag
http://nureenasir.blogspot.com/2010/11/contest-kids-baby-photo-contest.html