BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, November 10, 2010

-fbku fbmu jua-

Baru lps fb walking...huhuhu...mcm2 status ada...kdg2 melalui status fb ni kita boleh kenal seseorg tu jenis yg mcm mana...jenis yg sgt berterus-terang ke...berterus-terang skit2 ke...langsung tak berterus-terang ke...ada jgk yg jenis nak bgtau tp berkias2 dulu bila ada org komen2 baru la dia berterus terang...pastu ada plk yg jadikan fb ni tempat melepaskan perasaan...apa ja yg dia rasa semua dia zahirkan kat status fb...marah,geram,gembira,kecewa n mcm2 lagi la...rasa klaka pun ada gak bila tgk status2 kat fb ni...




Bagi aku itu hak individu masing2...aku tak penah rasa terganggu ke tergugat ke ngan status friend2 aku kat fb...tp yg membuatkan aku terganggu dan tergugat ialah bila ada org yg cuba mempertikaikan hak friend2 aku untuk berstatus di fb...bg aku biarla diorg nak ltk status apa pun kan...klu kita tak suka, kita abaikan ja...klu kita suka, kita 'like ja...tak ssh pun...takyah la dok komen yg bkn2...mungkin komen yg bkn2 tu leh downkan lagi ke perasaan dia yg tgh down...silap hari bln api kemarahan yg dah nak tepadam leh menyala balik ngan komen2 yg bkn2 tu...tol tak...tp aku pun takleh gak nak kata apa kat yg dok komen bkn2 tu sbb tu pun hak diorg kan...akhir kata dari saya dari pihak pembangkang...klu nak org hormati hak kita,belajar tuk hormati hak org lain...sekian...wabillahi taufik wal hidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...[dah mcm dalam pertandingan pidato dah aku rasa]...^_^...



...belajar selagi boleh belajar...



0 comments: