BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, September 15, 2010

...satu hari di hari raya...

Ini adalah entry raya.....^_^


RAYA TAUN NI MMG BEST....:D...walaupun sederhana tapi ttp meriah mcm taun2 sebelum ni...bezanya taun ni bertambah seorg lagi ahli keluarga, baby adrianna...


aku igt lagi dulu, masa zaman2 remaja...bila nak raya mesti dok bincang nanti dah kawin nak blik beraya kat mana...kg suami ka kg sendiri...ka nak buat sistem bergilir2...jauh pemikiran time tu....huhuhu...dan kebanyakkan jawapan aku ngan member2 semuanya sama kot...nak blik beraya kg sendiri...ye la, mestila nak beraya ngan mak ngan abah kan pagi2 raya...klu tak konfem banjir rumah...nge~~


tp jawapan aku mula berubah sejak 3 taun lepas...[walaupun tak kawin lg..D]..sbbnya aku ada dgr satu ustaz tu ckp...dlm byk2 yg dia ckp tu, ada satu yg btol2 lkt kat lam hati aku ni...anak lelaki mesti beraya dgn mak dia di pagi raya...ertinya org pertama yg dia kena beraya adalah mak yg melahirkan dia...kata2 tu mmg lkt kat lam hati aku sejak tu...


Islam tu indah…….setiap anak-anak perempuan yang taat pada suami di samping mentua mereka, ibubapanya akan mendapat pahala di atas ketaatannya itu...


jadi, sbg seorg isteri [bakal isteri] kpd seorg suami [bakal suami] yg sentiasa inginkan kebahagian kedua ibu bapanya kat akhirat kelak, isteri [bakal isteri] kena la taat ngan suami [bakal suami]...klu suami [bakal suami] kena beraya ngan mak dia, isteri [bakal isteri] kena la ikut....tak ssh kan...mak mertua pun mak jgk...kan kan...

lagipun syurga isteri kan di bawah telapak kaki suami, takkan nak jauh2 ngan syurga...btol tak....:D...




...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, seandainya kau kurniakan aku seorang lelaki bernama suami, kau kurniakanlah aku seorang suami yg akan membimbing aku ke jalan menjadi seorang isteri yg solehah...amin...


0 comments: