BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, September 1, 2010

...




Pernah tak anda terfikir seperti apa yg sdg saya fikirkan ni....[saya sdg berfikir ttg hati manusia yg boleh berubah pada bila2 masa shj]...ia merupakan sesuatu yg sgt menakutkan...hmm....



Sedangkan pantai lagikan berubah inikan pulak hati manusia...aku tak sure kenapa pantai yg dijadikan perumpaan untuk mewakilkan bab2 hati ni...[no idea why]..tp yg aku tau, pantai mmg la akan berubah sbb tiap2 hari kena pukul ngan ombak...tp hati...hmm...



Bayangkan ikatan yg terjalin dalam spuluh taun boleh terputus dalam sedetik sbb hati dah berubah...klu jadi kat aku, aku tak tau aku leh hadapi tak...serius...dgr cite org pun aku rasa tak mampu...hmm...



Jangan bermain api klu takut terbakar...mungkin sbb tu aku tak main api...sbb aku takut sgt terbakar...walaupun kadang2 aku nak jgk try main api tgk camne rasanya...tp tiap kali aku try, aku akan stop..api pun tak smpt menyala lagi...[pengecut kan]...aku taktau aku ni pengecut atau aku terlalu nak melindungi diri aku dari terbakar...[dont know..too protective maybe]...hmm....



Kenapa aku menulis ttg ni...sbb aku rasa sakit bila org yg aku sayang terpaksa hadapi semua ni...sakit bila dgr dia menangis...sakit bila tgk dia sedih...sakit bila tgk dia menderita...sakit sgt...semua ni sbb hati yg dah berubah...hmmm.....



Aku tak salahkan sesapa...sbb aku tau...bila hati dah berubah takde apa yg boleh dibuat lagi...tak guna nak menangis...tak guna nak merayu...tak guna nak melutut...semua tu dah tak guna...hmm....




Aku tak boleh suruh dia lupakan semua kenangan dia dgn lelaki tu sbb aku tau terlalu byk kenangan antara mereka...tp bila dia ckp dia rela lupa ingatan supaya dia tak igt semua kenangan tu...aku takleh terima...btol aku takleh terima...aku tak dpt bygkan betapa sedihnya dia...tp aku takleh buat apa2...aku cuma boleh kongsi kesedihan dia...awak...saya mtk maaf sbb takleh buat apa2 untuk awak...tapi saya akan sentiasa doakan awak...saya akan selalu ada untuk awak bila2 je awak perlukan saya...



Dan untuk pemilik hati yg dah berubah tu...satu je aku nak ckp...cukuplah sekali hati awak berubah sbb sekali tu pun dah lebih dari cukup....




...Ya Allah, andainya kau kurniakan seseorg untuk aku sayang, kau tetapkanlah hatiku untuk sayangkan dia sehingga ke akhir hayat aku...Amin...












2 comments:

the Jackal said...

life just begin..what happened in the past is just another learning process for us to learn what life is..enjoy life..there's more to come..have faith..

things happens with reason..

Miss Yantie said...

totally agreed...but...the problem comes when she keep on holding the past...doesn't want to let it go..


feel sorry for her...


n this thing make me wonder...does true love exist....