BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, September 2, 2010

..si kecik ngan papan hitam..


Tengah aku sibuk dok memikir camne nak wat sambungan entry aku sebelum ni...[klik]...tiba2 henset aku yg tak berapa nak canggih dgn ringtone standard berbunyi...mak call...so dgn pantas dan tangkasnya aku pun jawab....sekali bila angkat bukan mak yg call, si kecik rupanya....mesti ada something ni klu tak takkan dia nak call....



si kecik : assalamualaikum tie....tie dok buat pa....

aku : waalaikumussalam....tak buat pa pun...

si kecik : tak buat pa tu dok buat pa...[erk]...

aku : tie dok dgq lagu raya....

si kecik : oooo......tie.......[klu dah panggil camtu tu mesti ada la tu]

aku : awat.....

si kecik : esok tie balik kan, kita pi kuala ketil na......

aku : buat pa....

si kecik : adik nak beli papan hitam besaq....[papan hitam plk...blik hari tu kapuq]

aku : papan hitam rabbit tu pasepa...

si kecik : kecik sgt, nak men cikgu2 tak best...aritu kan masa pi ngaji ptg adik men cikgu2...tp guna papan hitam seri...papan hitam dia besaq skit....adik nak beli lagi besaq...

aku : nak besaq yg mcm lam kelas adik tu ka....[gelak]

si kecik : takkan nak beli besaq tu, mcm mana nak bwk....tp klu tie nak beli ltk kat rumah takpa la...[erk...adik tie wat lawak je tu]

aku : ok2...esok kita p beli.....

si kecik : yea...tie mmg kakak kesayangan adik....[ayat bila dpt apa yg dia nak]

aku : adik mkn pa hr ni....

si kecik : takpa na tie, adik nak tgk tv ni...[erk...dah dpt gading bertuah tanduk tidak berguna lagi]...

klu dah kata nak tgk tv baik bg dia tgk tv...klu tak mcm ckp sorg2...

aku : ok2...pggil mak sat...


pastu smbg ckp ngan mak...mcm biasa mak pesan suh check keta sblm blik esok...jgn bawak laju2...minyak isi bg penuh...klu ada org tahan tgh jalan jgn berenti...duit biaq ada lebih skit dlm purse, tp jgn byk sgt...dan aku mcm biasa gak...ok mak...don worry...doakan tie slmt sampai esok na......sayang mak......


Letak tepon, tiba2 aku teringat gelagat si kecik dgn henfon barunye bernada dering 'selamat pengantin baru'....boleh gelak pecah perut bila igt blik.......adik2.....kadang2 rasa dia mcm matang sebelum usia.....sbb org2 kat sebelah dia semua matang2 kot.....[ye ke].......




dapat hadiah hari raya dari housemate....warna biru...cute sgt....[suka suka]....nak upload gambar tp takde kabel plk.....so tak dpt la nak tunjuk kat sini....




...mlm terakhir di sini sblm berhari raya...


4 comments:

'NuReeN' said...

hehhehee... lawak jgk adik hg ni kan...
nak papan hitam besaq punyaaaa...
hehehhehee
weh aku rasa sesuai benor la hg msk contest ni..
http://nureenasir.blogspot.com/2010/09/contest-bersama-si-kecil.html

vanilasprite said...

ahahaha ... gile klaka si kecik ni .. kalau pais ade kat tmpat kejadian .. mesti dia nanges kne gelak ngn pais kan .. hahahaha

vanilasprite said...

jgn lupe singgit ..

Miss Yantie said...

erk...nape kena singgit...