BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, October 3, 2010

...Mak n Si Kecik...

baru pas beckp ngan mak kat tipon...tempoh terlama dalam hujung mggu ni sbb hujung mggu ni sgt sibuk [ tp best ]...huhuhu...sian mak...tiap kali mak tipon je jawapannya adalah seperti berikut...



mak, tie tgh drive ni...satgi smpai tie call mak na...

mak, tie kat 'sini ni'...satgi balik tie call mak na...


sian mak...dah la sampai tu lewat...mak dah tido so nak ckp pe sgt selain...mak, tidoq dah ka, sori tie sampai dah...tp dah namanya mak jawapannya tetap sama...sampai dah ka, alhamdulillah esok telepon lain na...sian mak...harap mak tak kecik hati...[ walaupun tak ckp tp still sms kan mak... ]..huhuhu...


byk gak la soalan2 mak td...semuanya sal hujung mggu aku yg sibuk...pi mana lagi...makan pa...seronok tak pi teluk batik...jauh tak teluk batik...best tak jalan2 ipoh...sibuk tak jalan kat ipoh...blh ka bwk keta kat ipoh...takut tak bwk keta kat ipoh...mcm2 lagi la...himpunan soalan2 utk 2 hari...he...pastu bila aku ckp jalan blik dr ipoh sunyi time mlm...terus mak pesan..pasni nak ipoh jgn pi mlm2 dah...pi siang2 ja...huhuhu...[ baik mak... ]


pastu dah abih tanya...dok mengupdate lak...abg tak jmpa jalan pi putrajaya [ mak suh tpon abg, suh abg tanya 'someone' tp tak sempat nak tipon, abg dah jumpa ]...he...pastu cite pasal tok yg tak tau balik ke tak raya haji ni...cite pasal cucundanya yg sggah sebelum betolak ke putrajaya...cite pasal si kecik yg mkn byk sekarang...[ segelas panjang susu ngan dua bungkus nasi lemak for breakfast everyday ]...mesti makin montel...^_^...


dok asyik besembang ngan mak...dgr suara si kecik kat blkg sibuk nak becakap jgk...aku dah agak takde benda lain dia nak tanya...mesti nak tanya pasal pen 6 in one yg aku belikan tok dia tu...sblm ni dia tanya pen tu warna pa [ badan dia ]...pastu ada berapa warna [ bila aku ckp 6 dia tanya plk warna apa yg ada ]...hari ni dia tanya plk ada gambar pe...[ bila aku ckp gambar princess suka dia ]...esok2 aku taktau soalan pa lagi dia nak tanya...silap2 diameter pen tu lak yg ditanya...huhuhu...padahal pen biasa je...tp biasala si kecik mmg camtu...suka terlebih exited...dan paling aku takleh lupa dialog dia bila aku ckp aku beli pen tok dia...mak, tie beli plk pen kat adik...[ ckp dgn nada tak exited tp aku tau dia mmg exited gila...buktinya kat atas tu ]...he...


dah letak telepon...teringat kisah si kecik mggu lepas...


si kecik : tie...[ nada berbisik ]..adik ckp ni tie jgn habaq kat yue tau...janji...

aku : ok...janji...

si kecik : adik dah ada awek [ = pakwe ]...[ malu2 ]...

aku : [ tekejut ]...btoi ka...nama pa...[ exited ]...

yue : nak tau gak apa dia...

aku : sian yue, yue nak tau gak...tie habaq kat yue na...

si kecik : [ angguk2 malu ]...

aku : [ bgtau yue ]...awek adik nama pa...adik kenai katna...

si kecik : kat umah kak aida...mat nip...tp adik taktau nama penuh dia...[ sambil jeling2 kat yue yg dok tahan gelak ]

yue : dia suka adik ka...

si kecik : sama2 suka...tp rasa mcm adik tak mau ja sbb dia tak hensem sgt...

dgq ja dia jawab tu yue terus gelak guling2 sampai si kecik merajuk masuk bilik pi tido...aku pulak tgk2 dia masuk bilik terus gelak tak igt...adui...budak2 la ni...lawak lawak.....




...seronok jadi budak2...tulus dan suci...

2 comments:

the Jackal said...

budak kecik pun dah pandai skang eh..kak dia taktau la gena..~

aahaha...~

Miss Yantie said...

huhuhu...kak dia tgh dalam proses blaja ngan dia ni la ni...he...;)