BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 24, 2010

Soalan cepu diamond 99 karat...

Baru hari ni boleh tulis pasal benda yang btol2 kadang2 boleh buat aku termenung mcm ikan temenung dalam fridge mak aku kat umah...dan kadang2 bleh buat aku ssh nak bernafas...rasa mcm ada something tersangkut kat saluran pernafasan ni...hurmm....

Dah byk kali...actually bukan byk tp dah berlambak kali soalan yang sama diajukan kat aku...bila ada je perkara yang berkaitan dgn perkara ni..semua mulut mula la nak tanya soalan ni kat aku....sepupu aku dpt anak aku yang kena soal....kak ipar aku pregnant aku yang kena soal...umah mak menakan aku kenduri..aku jgk yang ditanya...

Igt aku ni kaunter pertanyaan ke asik2 tanya aku...kadang2 aku dah muak dgr soalan tu semua...muak..

Tie, bila g nak kawin....
Tie, turn ang bila plk...
Tie, esok2 bleh mkn nasi minyak tie lak kan...
Tie, tak teringin ka tgk org dukung anak...
Tie, bila nak dpt kad jemputan ni...
Tie, takkan takmau kawin g kot.....

haish...klu aku ada jawapan mungkin takde la aku bengang camni..masalahnya soalan ni bkn aku boleh jawab...tanya la sejuta kali pun..mmg aku tak dak jawapan..sbb tu la aku geram sgt...klu ikutkan hati aku yang bengkek ni nak ja aku jawab...tp bila memikirkan aku ni anak kepada seorang mak dan abah...aku taknak la memalukan mereka dgn menjadi seorang yang agak tidak sopan semata-mata kerana marahkan mereka yang selalu menanyakan soalan2 tersebut...

last sekali apa yang aku bleh buat ialah...menekan keyboard kuat2 [smpai leh dgr satu bs ni] sambil menaip apa yang aku rasa nak menaip...mmg the best solution la setakat ni...tak yah pening2 pk jawapan kepada persoalan yang tiada jawapan....

and satu g solution yang aku rasa the best pasni ialah...buat2 pekak bila ada org tanya soalan tu lagi...konon2nya tak dgr..takpun dia tanya lain jawab lain...contohnya bila nak kawin, jawab semalam p pasar mlm beli ikan 20kilo nak wat kuah laksa...hahahaha...puas hati...[mesti diorg igt dah tak btol budak ni]....

biar la apa org nak pk...yang ptg aku bahagia dgn apa yg aku ada....

tpu la klu aku ckp aku tak impikan sebuah keluarga...tapi semua tu bkn aku yang tentukan...hanya Dia yang layak menentukan semua tu...aku cuma mampu berdoa...


...semoga suatu hari nanti akan ada jawapan untuk diberi...

2 comments:

FndRocka said...

why not drpd buat pekak..jawab je dgn jawapan yg jujur jee..contohnya 'saya tak tahu lgi jodohnye bila..doa kan lah' huhu...

Latest Entri : Peristiwa Subuh

Miss Yantie said...

tp jawapan tu dah tak bleh diguna pakai lagi..sbb diorang yg bertanya selalu buat2 tak dgr jawapan tu...huhuhu...