BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 24, 2011

...ku punya mak yg terbest...

Assalamualaikum...



Pagi2 lagi aku dah doa harap2 mggu ni aku boleh menjalani kehidupan yg tak sama seperti mggu lepas...mggu lepas yg sgt meletihkan...igt je pun leh rasa letih apatah lagi klu melaluinya sendiri...phew~~...


nasib baik aku punya mak yg tersgt baik...huhuhu...hujung mggu kat rumah mmg bleh hilgkan semua keletihan selama semggu kat sini...[ye la takyah buat apa2 kan...bgn tido semua dah siap]...mak...u're the best...


aku tau mak tau yg aku sibuk sgt mggu ni...sampaikan nak ckp ngan mak kat fon pun tak berapa nak sempat...bak kata org putih 'tak dan'...nak ckp time pg tak dan sbb dok kalut besiap nak pi kerja...nak ckp time ptg tak dan sbb dok kalut siapkan keja...sian mak...


nasib baik ada hujung mggu...at least boleh la becakap puas2 ngan mak...tapi ujung mggu ni rasa mcm pendek ja...sbbnya...hr jumaat smpai kat rumah dah kol 8 lebih...[bygkan otw nak blik rumah pun sempat g supervisor call suh buat kerja...klu ikutkan hati nak ja aku ckp "maaf nombor yg anda dail tiada dalam perkhidmatan kami" time angkat tu tapi tak sampai hati lak...huhuhu]...sian mak lama tggu aku smpai nak mkn sekali...sambil mkn dan la report kat mak skit2 cerita sepanjang mggu...pastu smbg sat sambil tgk tv ngan dok melayan si kecik main plastesin...pastu...tak sedaq bila masa dah ada kat london...nge~~...[sms dr en "awak" pun reply dlm keadaan mamai]...sori ek en "awk"...


pastu hari sabtu lak...bgn dah kol ****...[sila teka]...he...niat hati nak la sembang2 ngan mak sambil tgk mak msk mcm selalu...sekali tgk semua dah siap...tggu nak mkn ja...huhuhu...pastu tgk beg baju pun dah kosong semua mak dah tolong basuhkan gak...huhuhu lagi...demi nak sdpkan hati sendiri pinggan mangkuk belanga periuk semua aku cuci hr tu...[takde la rasa besalah sgt kan]...he...pas mkn sekali lg aku terbang ke london...janji ngan si kecik nak pi kedai pun kena postpone ke ptg sbb ke london lebih penting...sian si kecik...sat2 masuk bilik tgk aku bgn tak lagi...punyala tak sabar nak pi kedai sampai sanggup nak tolong mandikan aku bila aku ckp aku mls nak mandi...adik2...beria-ia sgt nak pi kedai rupanya nak beli "benda yg bila kita rendam akan jadi besaq"...aku nak explain pun taktau camna...yg aku tau time balik tu si kecik siap dok berangan benda tu akan membesaq sebesaq timba...huhuhu...budak2...mlm tu mkn koetiaw goreng terbest di seantero dunia...he...pastu dok lepak2 depan tv sambil sembang2 ngan mak sambil sms2 ngan en "awak"...love the moment the most...^_^



hari ahad lak...bgn awal skit la dr kemarin...kiranya sempat la tolong mak siang ketam...[tu pun mak tggu aku sbb aku dah chup awal2 lagi]...klu tak konfem dah selamat ketam tu dalam periuk jadi masak lemak...huhuhu...masa dok masak2 tu tiba2 mak kata..."ni baru kita2 ja dah masak byk ni, esok2 tie dah kawin dah ada anak kena masak sekawah la"...gulp...[terus terbayang muka en "awak" time tu]...he..."jenuh la nak msk ketam sekawah"...aku kata kat mak sambil cover senyum...[senyum gatai...anak mak pls behave k]...nge~~...


dah hari ni...aku dah kat sini...mendoakan semoga mggu ni tak seperti mggu lepas...amin...


sekian dulu untuk kali ni...daa....^_^


...bersyukur dikelilingi insan2 yg terbest...


0 comments: