BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 3, 2010

::BERUBAH::



Agak lama tak mengupdate blog ni...dalam seminggu jgk la...alasannya...takde sbb...bleh ke alasan camtu...[bleh ke tak dah bg pun]...


Actually ada something really bothering me...bru je td member baik aku call...dia tgh sedih...kekasih hati aka jantung hati aka penawar hati aka bintang hati aka intan payung [gelaran yg dia bg tok buah hati hati bila bercerita ngan aku]...erk...intan payung...huhuhu...mcm2...dia gtau buah hati dia dah tak mcm dulu...dah lain...


dan aku seperti biasa...dgr dgr dan dgr lagi...[pendengar yg baik]...sampai dia ckp..."bleh dak ang bagi komen skit, dr td dok ha la ya ka sabaq, meluat aku"...aku cuma tergelak bila dia ckp camtu...aku bkn takmo komen...tp aku rasa dlm situasi camtu aku cuma perlu mendgr...aku takmau mencurah petrol kat lam api yg tgh baru nak menyala...satgi tebakaq ssh..byk lak keja...nak tpon bomba lagi...nak tpon polis lagi...pastu bila polis mai nak kena bersoal jawab plk...aku jgk la yg kena...saksi utama...byk benda nak kena pk..[start dah melalut, sbb tu mls nak menulis]...


Kembali ke topik asal...apa yg buat aku nak menulis ni ialah...bila dia ada ckp kat aku..."byk dah yg aku berubah sbb dia, apa yg dia tak suka aku tak buat"...lebih kurg camtu la dialog dia...


Wahai kawanku...klu nak berubah berubah la sbb diri sendiri..nape nak berubah sbb org len plk...tak kisah la dia tu jantung hati ke intan payung ke...tgk...kan dah menyesal...jadi ape yg kita nak jd...tp yg baik la...jgn yg jahat lak...


Tp aku takleh ckp gak...mungkin bila dah sayang kita akan cuba bg yg terbaik kat org yg kita sayang...klu aku pun...mesti aku nak buat yg terbaik untuk orang yg aku sayang...huhuhu...[aku ni lalang ke manusia...kjap setuju kejap tak]....


Apepun...bg aku...tak salah nak berubah tp niat tu ptg...jgn berubah semata-mata sbb org lain...sbb nanti klu org yg kita berubah sbb dia tu dah takde...camne....fikir-fikirkanlah....




...takde manusia yg sempurna, cukuplah klu boleh menyempurnakan mana yg tidak...

0 comments: