BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 16, 2010

cerita ttg gulai

td baru je pas borak2 ngan kawan kat ym...becakap pasal masak memasak...huhuhu...best je dia....mcm2 dia pandai masak...bygkan dr kecik dah pandai masak gulai...aku ni...dah tua2 pun tak pandai2 lagi msk gulai...[camne nak kawin ni...ops...]...



aku bkn tak suka masak...aku suka...klu kat rumah aku selalu ja tolong mak aku masak...[klu tolong tu leh consider sbg suka la]...aku tolong siang ikan, tolong siang ayam, tolong siang sotong, tolong siang sayur...boleh kata semua yg siang2 tu bg aku la...aku boleh buat semua...


tp klu suruh aku masak gulai...dari ikan tak siang sampai jadi semangkuk gulai mmg tak dpt la...mesti kena ada campur tangan mak aku nye dan semestinya tgn mak aku lebih byk dr aku la...


bkn mak aku tak penah suruh aku try masak gulai...penah...aku pun penah try...tp bila time nak buh bahan ja...mula la mulut ni tak berenti nak tanya...mak, cukup dak santan byk ni...mak cukup dak garam byk ni...mak cukup dak ayq byk ni...mak cukup dakg kacau sampai camni...smua aku nak tanya...sampai last2 mak aku giveup n suruh aku dok tepi ja tgk dia buat....[sayang mak]...



aku kalau boleh nak pandai masak semua...nanti2 bila suami ngan anak2 nak mkn pe...sebut je...semua leh masak...[berangan berangan]...tp wat masa skrg...aku nak blajar masak supaya aku leh masakkan tok mak...mak takyah ssh2 masak lagi bila aku ada...mak dok goyang kaki ja kat dpn tunggu mkn...[bila la agaknya]...



hmmm......




...nak jd anak ngan isteri solehah...


3 comments:

the Jackal said...

waah...acik dah nak kawen ehh...~~

hehehe..

tak susah pun masak sebenornye..barang makan..kalo kita campak2 jek..jadik makanan gak..!!

itu pesanan mak aku..!!

Miss Yantie said...

erk...mana da nak kawin...he....


tgh lam proses pembelajaran ni....:D

pais said...

kwen jgn lupa jemput tau